recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mac Mini server 2021
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mac Mini server 2021

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mac Mini server 2021
    Sendt: 07-Marts-2021 kl. 11:37
Min gamle iMac fra 2013, er snart klar til pension. Den bruges som Plex server og gør det egentlig ganske fint, men den klarer ikke andre opgaver samtidigt.

For en 6-7 år siden havde jeg en mac mini som Plex/kodi server og var ganske glad for det. Dengang kunne jeg dog kun få dolby digital og DTS 5.1 lydspor.

Idag kan min mac mini fint sende "direct" True HD Atmos og DTS X til min shields om jeg bruger til min amber soundbar.

Men hvordan forholder det sig med den nye man mini M1?

Kan jeg eks sætte den direkte i min ambeo soundbar og får hd lyd, sålænge Plex server kører på den nye mac og ikke skal transcode eller andet, men blot videresende til eks shield? Jeg formoder ikke at jeg kan få hd lyd hvis jeg bruger mac som klient også?



Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu