recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til fladskærm og tv-møbel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til fladskærm og tv-møbel

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til fladskærm og tv-møbel
    Sendt: 07-Marts-2021 kl. 13:08
 Da jeg overtager nyt hus 1/5, skal jeg have købt nyt tv-møbel samt fladskærm. 


— Post meget gerne illustrerende billeder (evt af jeres egne setup) og/eller links —


Mit nuværende setup er et 55” C7 OLED fra LG samt et tv-møbel fra Clic. 



 


FLADSKÆRM

Jeg er utrolig glad for mit nuværende tv - både det lækre billede samt interfacet - men som det fremgår af ovenstående billede, så er det kommet nogle temmeligt onde burn ins, idet jeg ser (alt for) meget tv2 news. Dette er så gralt, at jeg vil købe et nyt tv. Eftersom mine tv-vaner nok ikke ændrer sig i fremtiden, bliver jeg nødt til 1) at finde et tv, som er mere modstandsdygtig ift burn ins. Et andet forhold er, at min nye bolig har rigtig meget lysindfald, hvorfor 2) mit kommende tv skal fungere i et rum, der er meget oplyst, altså være relativt resistent overfor genskin. Endelig får jeg lidt længere afstand mellem tv og sofa, så jeg skal 3) op i (mindst) en 65” skærm. 


Mao har jeg tre kriterier, som gerne skal imødekommes. Et fjerde er nok, at jeg påtænker at bruge max ~15.000kr, men denne del kan måske forhandles (med konen). 


Tv’et skal bruges til at se nyheder samt youtube, serier og film (Netflix og Disney+). Det er typisk tændt rigtig mange timer hver dag. 


Tv’et skal iøvrigt være vægophængt. 



TV-MØBEL

Ligesom med mit tv er jeg glad for mit nuværende tv-møbel, men i min nye bolig skal det nok være dobbelt så bredt for at passe bedre på væggen. Således vil halvdelen blive brugt til opbevaring af hverdagsting, som intet har med tv’et at gøre. Ovenpå skal en bordlampe og nok nogle lysestager eller en plante placeres. Jeg har overvejet at købe et hvidt Clic-møbel mere, men er ret sikker på, at man vil kunne se forskel på den hvide farve på et møbel fra 2007 vs 2021, hvorfor det er et no go. 






Ønsket er altså et hvidt møbel, som er 2-3 meter i bredden (evt flere moduler, som er sammensat / står ved siden af hinanden), hvor den ene kan opbevare nogle konsoller med tilbehør og nogle harddiske. Evt også passende hylder til at placere over tv’et, som angivet på billederne. Møblet kan stå på gulvet eller være hængt op på væggen. Prismæssigt er håbet på omkring ~10.000kr. 



HØJTALERE

Jeg ved endnu ikke, og jeg skal have placeret et par små ophængte højtalere bag sofaen, da der er lidt vej fra tv’et til sofaen. hvorfor evt forslag hertil også er meget velkommen - disse skal dog være ret billige.


Tusinde tak for hjælpen. 



Redigeret af KeWa - 07-Marts-2021 kl. 13:15
Til top
Perif Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2021
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Perif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 15:41
Whoa, det var godt nogle heftige burn-in's Shocked  Godt jeg ikke har tv2-news så mit LG kommer til at se sådan ud...

Omkring møbel.... ja, jeg godt ved det er ikke "high-end" og dyrtWink... Jeg købte dette i IKEA for nogle år siden, og kan se at de har udviklet lidt på det, så det faktisk kan hænge på væggen og der er en "slids" til ledninger. Det er hvidt og "rent", og den hvide glasplade på toppen giver det lidt niceness, og det ser faktisk ikke så billigt ud som det er. Der sikkert et utal af muligheder for at forlænge/ændre i bedste svenske stil.

Jeg har ikke monteret lågen i midten, da min receiver og centerhøjttaler står der. Der har jeg også fjernet bagbeklædningen så utallet af ledninger kan stikke bagud.

https://www.ikea.com/dk/da/p/besta-tv-bord-med-lager-hvid-lappviken-hvid-s89330691/
https://www.ikea.com/dk/da/p/besta-toppanel-til-tv-glas-hvid-50295306/


Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 15:55
Det ser da meget godt ud. Er dog ikke helt vild med hullet, hvor ledningerne kommer ned og op - særligt fordi mit tv skal hænge på væggen, hvorfor det vil være meget synligt. Men klart et godt bud, som efterlader 8.000 kr ekstra til tv’et LOL

Burn in er jeg meget negativt overrasket over. Havde inden dette tv et Panasonic 50VT50, hvor jeg aldrig oplevede et snert af burn in, selvom plasmaskærme er notorisk berygtede herfor. 
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 15:58
Hej , vedr TV , jeg ville helt klart vælge et SONY 65XH9505 , koster ca 14000kr. Det kunne godt blive mit næste tv. Møbel ved jeg ikke helt , det er en jungle...
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Perif Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2021
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Perif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Det ser da meget godt ud. Er dog ikke helt vild med hullet, hvor ledningerne kommer ned og op... 


Eh, øh, hvis du vil have tv'et hængende på væggen bliver du jo nød til at have nogle ledninger til at løbe ned, ligesom ved det første billede i dit opslag, og hvis et møbel nedenunder skal være helt op ad væggen må der jo være en art hul... med mindre du fræser det hele ind i væggen? Om du så bryder dig om IKEA's version af et "hul" er noget andet, men her kunne man måske finde på en lille metalplade eller noget, taget fra ét eller andet. Måske snuppet fra dit nuværende?

Klikkede lige lidt mere rundt på broderfolkets hjemmeside, og de har også glaspladen uden hul. Det er den version jeg selv har. Men mit møbel står på gulvet et par centimeter fra væggen med tv'et ovenpå, så jeg kan slet ikke se nedgangen af hdmi-, netværk- og strøm-kabel for tv'ets fod.


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

— Post meget gerne illustrerende billeder (evt af jeres egne setup) og/eller links —




Ikea Malsjö
Jeg er ikke "hvidt i hvidt", der skal lidt kontraster til.
Til gengæld kan alt muligt stå inde i TV bordet uden at blive set - så længe det er sort..... :-)

Klaus

https://www.ikea.com/dk/da/p/malsjoe-tv-bord-med-skydelager-sort-bejdse-60327774/
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Granly Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2018
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Granly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 19:56
Jeg ville smutte ind forbi dem her hifimoebler.dk. De kan designe præcist det du måtte ønske. Jeg ville bruge rigtig mange penge på det, da det holder mindst 2-3 tv 🙂
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 20:22
@Perif: Det er rigtigt. Jeg var bare ikke klar over, om man kunne tilkøbe en lille afdækkende plade. Eneste tv-møbel, jeg har kendskab til, er det viste Clic, hvor pladen var med. 

@KlausDM: Ser godt ud. Tak. Mit mandat (fra konen) dækker dog kun et hviet møbel :)

@Granly: Det link vil jeg tjekke ud. Tak. 


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

@KlausDM: Ser godt ud. Tak. Mit mandat (fra konen) dækker dog kun et hviet møbel


Min kone var medbestemmende til det sorte.......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu