recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slette billeder og video på iPhone men ikke iCloud
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slette billeder og video på iPhone men ikke iCloud

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
NFB1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NFB1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Slette billeder og video på iPhone men ikke iCloud
    Sendt: 09-Marts-2021 kl. 10:56
Hej, 

Er løbet tør for plads på min iPhone og vil slette billeder og video på enheden, men beholde dem i iCloud - hvordan gør jeg det?
Har søgt på https://support.apple.com/da-dk/HT205856 og som jeg læser det, er det ikke muligt - kan det virkelig være rigtigt?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2021 kl. 11:06
Prøv at kigge her:


Se under 

Sådan sparer du plads på din enhed

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2021 kl. 11:07
Hvis du benytter iCloud Fotos er det korrekt, at du ikke kan gøre det. Det du har på telefonen er jo en repræsentation af hvad du har i iCloud.

Men har du aktiveret Optimer IPhone lagerplads på telefonen?
Til top
NFB1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NFB1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2021 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Prøv at kigge her:


Se under 

Sådan sparer du plads på din enhed


Sådan er den allerede indstillet og er alligevel proppet med billede og video jeg vil slette fra enheden.
Til top
NFB1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NFB1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2021 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Hvis du benytter iCloud Fotos er det korrekt, at du ikke kan gøre det. Det du har på telefonen er jo en repræsentation af hvad du har i iCloud.

Men har du aktiveret Optimer IPhone lagerplads på telefonen?

hmm, det er da tåbeligt og et dårligt forsøg på at tvinge folk over i iPhones med den store lagerplads. 
Har også en Android og troede naivt det fungerede på samme måde, hvor jeg kan frigive pladsen på enheden men beholde billederne i Google Fotos og ja, har aktiveret Optimer Iphone lagerplads.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2021 kl. 21:27
Det ved jeg ikke om det er, men er du sikker på, at du er ved at løbe tør?

Hvis iCloud Fotobibliotek er noget du har aktiveret efter at telefonen har haft en masse højtopløselige fotos, så frigøres plads kun efter behov.

Hvor meget fylder fotos reelt på telefonen ifht. i iCloud?

Det første ser du i Indstillinger > Generelt > iPhone lagerplads, og det andet ser du i dine iCloud-indstillinger.

Mine 76GB fotos fylder 2GB på telefonen.
Til top
NFB1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NFB1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2021 kl. 21:40
Sidst jeg så, fyldte det i omegnen af 300 GB i iCloud og 86GB på enheden. 
Og jo det er da et problem, at jeg ikke kan frigøre plads på enheden ved at slette større video klip uden også at slette dem i iCloud .
Til top
Steen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Struer, Denmark
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2021 kl. 21:50
Jeg har 387 GB i i iCloud, de fylder 13,7 GB både på iPhone og iPad. 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2021 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Sidst jeg så, fyldte det i omegnen af 300 GB i iCloud og 86GB på enheden. 
Og jo det er da et problem, at jeg ikke kan frigøre plads på enheden ved at slette større video klip uden også at slette dem i iCloud .


Hvor meget fri plads har du da på telefonen?

Så vidt jeg har forstået så er det kun en process der går igang, når der pladsproblemer
Til top
NFB1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NFB1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2021 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Sidst jeg så, fyldte det i omegnen af 300 GB i iCloud og 86GB på enheden. 
Og jo det er da et problem, at jeg ikke kan frigøre plads på enheden ved at slette større video klip uden også at slette dem i iCloud .


Hvor meget fri plads har du da på telefonen?

Så vidt jeg har forstået så er det kun en process der går igang, når der pladsproblemer

Det er den mindste model med 128GB. Anyways, det endte med at nulstilling da den konstant hang ved Apple logo under boot.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2021 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Hvis du benytter iCloud Fotos er det korrekt, at du ikke kan gøre det. Det du har på telefonen er jo en repræsentation af hvad du har i iCloud.

Men har du aktiveret Optimer IPhone lagerplads på telefonen?


hmm, det er da tåbeligt og et dårligt forsøg på at tvinge folk over i iPhones med den store lagerplads. 
Har også en Android og troede naivt det fungerede på samme måde, hvor jeg kan frigive pladsen på enheden men beholde billederne i Google Fotos og ja, har aktiveret Optimer Iphone lagerplads.


Er der en app du ikke kan hente ned eller ?
Hvad er grunden til dine pladsproblemer ?
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu