recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Troldtekt på væg?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Troldtekt på væg?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1662
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2021 kl. 11:51
haha, tak for det gode råd :-) Det er jeg selvfølgelig klar over. Men det er vel ofte en balance mellem lydisolering og god akustik.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2021 kl. 12:24
Det er aldrig en balance mellem god akustik i rummet og lydisolering. Det er to fuldstændig forskellige og uafhængige øvelser.

(Den sammenhæng der er, er at god akustik i rummet kræver et lavt støjgulv)
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1662
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2021 kl. 13:22
Da det allerede er et rum med etablerede vægge og jeg kun har få cm at gøre godt med, kan man vel godt sige at der er en balance mellem at vælge at bruge pladsen på at "containe" lyden i rummet eller lave en god akustik?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2021 kl. 13:25
Med så få cm, behøver du ikke tænke på at containe lyden... Den vil fosse ud. Så hvis jeg var dig, så fuld fokus på lyden inde i rummet.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2021 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Du kan ikke undgå at lyden forplanter sig, medmindre du afkobler hele rummet fra resten af boligen.

Hvis det er en parameter, så ville jeg spare alle pengene og lave trådløse høretelefoner til alle pladser.

LOL LOL LOL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu