recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med Apple M1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer med Apple M1

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med Apple M1
    Sendt: 11-Marts-2021 kl. 13:22
Hey. Jeg overvejer at skifte min late 2012 iMac ud med den nye Mac Mini M1 og så en selvstændig skærm. Men jeg ville lige høre om der er nogle her som har erfaringer med den nye M1'er?

Jeg har læst flere tests men synes ikke rigtig jeg kan læse mig til hvordan den klarer at køre fx virtuelle maskiner via fx VmWare/Paralels etc. Det som bekymrer mig er om dens op til 16GB ram vil være tilstrækkeligt?

De virtuelle maskiner jeg kører er ikke specielt krævende. Det er udelukkende for at understøtte gamle windows programmer etc. Vil jeg få problemer?

Alle andre erfaringer er naturligvis også velkomne!
.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 13:28
Jeg har endnu ikke meget erfaring med M1, men blot så du er opmærksom på det. Der går rygter om, at næste Apple Event afholdes den 23. marts. Der kommer jo nye iMacs på et tidspunkt, men hvornår er naturligvis spørgsmålet. Før du trykker nogen købsknap er det dog nok værd lige at se, hvad der eventuelt sker på dagen.

Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2021 kl. 16:40
Tak Rasmus,  jeg ser lige tiden an
.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2021 kl. 17:19
Ja 23. marts sker så ikke lige (så ville der være blevet inviteret ud til "event" til mediefolkene allerede) - så nu hedder det muligvis april måned. - Det skal dog siges at Apples "transitions periode" på de 2 år for al omskiftning til ARM udløber næste år til juni, så der skal jo ske noget med at få sparket nogle nye modeller på markedet inden da. Tror dog imac pro og mac pro bliver de sidste. Så er det bare et spm om hvornår Apple tager deres 16" bærbare og imac's. - Men Apple skulle rent faktisk som en af de eneste producenter være sluppet nogenlunde fri af den globale Chip tørke, som ellers har ramt AMD, Intel og en del af de andre ARM producenter. Om det er fordi de har købt rigeligt ind fra starten eller hvad skal jeg ikke kunne sige, men yderst interessant hvis de rygter ellers passer.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2021 kl. 18:23
Apple er på ingen måder gået fri. Der har været meget lange leveringstider siden efteråret - specielt på CTO-modeller.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2021 kl. 03:18
Intel er ikke ramt, man kan sagtens købe dem uden problemer.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu