recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste DVD upskalering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste DVD upskalering

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TvHomer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste DVD upskalering
    Sendt: 16-Marts-2021 kl. 13:10
Min ældre pioneer BDP-320 blu-ray afspiller skal måske snart udskiftes.

Tv´et er et Pioneer 5090H, og planen er ikke umiddelbart at udskifte dette.

1. Hvilken blu-ray afspiller har den bedste dvd upskalering, og vil jeg kunne se forskel?

2. Hvordan ser dvd film ud på nye 4K tv?

3. Jeg har for nylig købt en Denon AVR X3700, som vist også har noget opskalering, men har ikke rodet med det endnu. Måske er det kun til 4K, men tror I det vil give mig en synlig forbedring at lade receiveren opskalere, hvis den kan?
 

Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2021 kl. 15:38
De nye LG oed har super fin opscalering, af afspillere er det ved at være lidt ringe, ingen har længere fokus på DVD opscalering, noget at det sidste fornuftige opscalering er nok OPPO 103, eller Xbox One S/X.

En gammel Pioneer plasma fungere bedst med RGB color space, og har ikke for god bit opløsning, alligevel er det stadig en af de mest behagelige displays til film, men det har nok ikke helt den store betydning hvilken afspiller du bruger.


Redigeret af stridsvognen - 16-Marts-2021 kl. 15:40
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu