recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optagelse af kanaler fra Boxer TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optagelse af kanaler fra Boxer TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
theslothsidd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Marts-2021
Sted: Sjælland, DK
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér theslothsidd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Optagelse af kanaler fra Boxer TV
    Sendt: 17-Marts-2021 kl. 21:11
Hej
Disclaimer: Jeg er ny på denne side

Jeg har længe gået og været irriteret over, at mit ældre Samsung TV kun tillader optagelse via USB, og disse optagelser kan kun ses på det TV, der blev brugt til optagelsen, og jeg har en gang imellem brug for at optage noget for mine forældre, som de kan se på deres TV.

Jeg har i løbet af de seneste par uger overvejet enten at anskaffe en PVR eller en digital tuner til at sætte direkte i min PC. 
Derfor søger jeg svar på følgende:

Om der er en PVR-boks, der tillader optagelse af Boxer - jeg har et CI+-modul, som jeg tænkte kunne sættes i sådan en boks til at dekryptere kanalerne -, hvor disse optagelser så kan overføres til min PC efterfølgende (for eksempel i .ts-format)?
eller
Om det bedre kan betale sig at anskaffe en digital tuner til PC (de er efterhånden blevet dyrere, så vidt jeg kan se, men betyder det, at de er mindre effektive af den grund?), som understøtter et CI+-modul til mit Boxer-kort

Tak på forhånd
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2021 kl. 23:41

Hej.

Her er en kopi af hvad jeg har skrevet i en anden tråd:

Citat: 'Hej.

Jeg vil begynde med at poste 3 links til 3 Dreamboxe, som alle er velegnede til Boxer:

DM 525 / DM 525 Combo boks test


Dreambox DM900 – High End tv-boks test


Dreambox DM920 Test


Lad os tage Dreambox DM525 først. Som jeg har forstået det, er der i Tyskland større Media afgift på DVB bokse med PVR. Så Dreambox har lavet en version af DM525 hvor PVR er disablet og brugerne så selv kan enable det. Jeg ved IKKE om den version Amazon.de sælger billigt kommer standard med eller uden PVR, Det må man selv spørge dem om. Elles find evt. en anden forhandler.

Men elles har Dreambox DM 900 og DM 920 en meget kraftigere CPU samt en 2,5" harddisk med SATA interface placeret i en skuffe på bagsiden. En af 4 forskelle mellem DM 900 og DM 920 er at DM 900 kun har et CI slot til ET Boxer TV modul og ET Abonnements kort mens DM 920 har TO for samtidigt optagelse af en kodet Boxer kanal, mens man samtidigt kan se en anden kodet Boxer kanal.

Jeg købte en brugt DM 900, til min søster på 65, på ebay.de for 1001 DKr incl forsendelse til Danmark. 
Jeg har valgt at bibeholde den oprindelige Dreambox firmware, da jeg håber at andre familie medlemmer, så kan supportere hende, hvis de besøger min søster før mig. Så ja til dit spørgsmål om at Boxer virker med den oprindelige firmware.

Jeg valgte at købe et Boxer TV Modul UDEN CI+ til min søsters Dreambox DM 900.

Her er manualer til Dreambox:


 
Og til sidst en Engelsk 'Dreambox user_manual_black_rcu Remote'


Jeg har her i 2020 skrevet adskillige indlæg om min søsters nye Dreambox DM 900. Foreslår at du finder nogle af dem frem, ved hjælp af forummets søge function.'


Men elles prøvede jeg at lave en optagelse på den indbyggede harddisk. At tage den ud af skuffen. Forbinde den til et SATA til USB 3 kabel og afspille filen på min PC. Og det virkede efter at jeg havde installeret Ext2Fsd-0.69.exe. Her er et link med mere info:



Og et link til en anden tråd, hvor et forum medlem måtte have den lokale TV-forhandler i Dragør, til at gøre det muligt at optage på hans DM 525:



Men ellers ved jeg ikke, om det kun er Danske kanaler at du ønsker at optage?
Og om du har overvejet bare at optage programmerne med TV4Ever på din PC. PC4Ever er en udvidelse ( Extension ) til Chrome browseren og kan optage programmer op til 7-10 gange hurtigere, end det afspilles.


Det kan optage både DR og TV2 Play. Samt mange udenlandske udbydere, hvis man bruger en VPN forbindelse.

Hilsen Carsten. 

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2021 kl. 09:26
Jeg vil helt klart anbefale en PVR fremfor en tuner til PC. Der er flere der har meldt om problemer med optagelse fra Boxer på en PC og det er langt nemmere med en PVR. Desuden vil jeg kraftigt fraråde et CI+ modul som kan give problemer med at optage krypterede kanaler, hvilket alle Boxers kanaler jo er. Gå i stedet efter et modul uden +. Som PVR kan jeg anbefale en Linux/Enigma2 boks, f.eks. en fra Dreambox eller VU+, men der findes mange billigere alternativer. Søg på det tyske marked hvor udvalget er mange gange større end i Danmark, se f.eks. her https://www.idealo.de/preisvergleich/ProductCategory/3892F9682391-9682531-9682559-9682560.html. Du kan selv indstille søgefilteret efter dine ønsker.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
denmike Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér denmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2021 kl. 13:20
Jeg har en VU+ Zero 4K (DVB-T2) med OpenVix. Den optager fint fra Boxer med et CI+ CAM, og det kan afspilles på en PC efterfølgende. Der findes billigere alternativer, som formentlig også kan.
Til top
theslothsidd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Marts-2021
Sted: Sjælland, DK
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér theslothsidd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2021 kl. 13:43
Mange tak for det omfattende svar.

Hvis jeg har forstået det korrekt, så kan der være vanskeligheder med CI+-moduler, hvilket jeg studser lidt over, da jeg har haft det samme kort fra Boxer indsat i et CI+-modul helt tilbage fra omkring 2012, og jeg har aldrig haft problemer med hverken SD- eller HD-kanaler. 
Skal jeg så skaffe et old school CI-modul (uden '+') for at kunne optage med for eksempel en DM 525?
Til top
theslothsidd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Marts-2021
Sted: Sjælland, DK
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér theslothsidd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2021 kl. 13:48
Hvis jeg skal have et CI-modul uden '+', går jeg ud fra, at jeg skal finde en udgået vare, der er mindst 10 år gammel og derfor skal kigge på f.eks. DBA eller lignende for at finde et, og de annoncer er ikke altid præcise i deres beskrivelser af teknik.

Så jeg fandt denne annonce på DBA, der er uden '+', vil det kunne bruges?

Tak på forhånd
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2021 kl. 10:40

Hej.

Oprindeligt skrevet af theslothsidd theslothsidd skrev:

Skal jeg så skaffe et old school CI-modul (uden '+') for at kunne optage med for eksempel en DM 525?

Nej

Oprindeligt skrevet af theslothsidd theslothsidd skrev:

Så jeg fandt denne annonce på DBA, der er uden '+', vil det kunne bruges?

Ja.

Så vidt jeg husker gik Boxer væk fra at kræve CI-modul med '+', da for mange kunder have problemer. Så nu kan man optager fra Boxer både med og uden '+'.
'+' giver udbyder mulighed for at sætte visse begrænsninger op for kunderne. Så jeg valgte, og andre anbefaler et CI modul uden '+'.

Spørgsmålet bliver, om hvor mange moduler og abb kort du ønsker til dit formål. Hvis du ønsker et abb kort i både dit TV og i en Dreambox DM 525. Kan du for et engang beløb ofte tilkøbe et ekstra Boxer abb kort. Og så vil du også skulle bruge et ekstra CI Modul.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 01-April-2021 kl. 10:41
Til top
theslothsidd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Marts-2021
Sted: Sjælland, DK
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér theslothsidd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 17:16
Jeg har et enkelt kort fra Boxer til mit eget TV, og det regner jeg med at sætte i en Dreambox og indlæse kortet for så at kunne optage (og overføre optagelser til PC), så jeg kommer kun til at anvende et enkelt abonnement-kort.

Men det burde være nogenlunde ligetil at beholde mit kort i et CI+-modul og indsætte det i en Dreambox DM525 og optage, ikke sandt? - for så bestiller jeg en DM 525 en af de kommende dage.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af theslothsidd theslothsidd skrev:

Men det burde være nogenlunde ligetil at beholde mit kort i et CI+-modul og indsætte det i en Dreambox DM525 og optage, ikke sandt? - for så bestiller jeg en DM 525 en af de kommende dage.


Hej.

Jeg kan IKKE lide at du spørger om det er ligetil, når jeg allerede har skrevet 

CITAT: 'Og et link til en anden tråd, hvor et forum medlem måtte have den lokale TV-forhandler i Dragør, til at gøre det muligt at optage på hans DM 525:


Hilsen Carsten.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu