recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem serieoptagelser fra DR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problem serieoptagelser fra DR

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Boxerguy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Februar-2021
Sted: Syddanmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boxerguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2021 kl. 14:41
Alle mine problemer er serieoptagelser optaget efter 23. februar.

Er der nogen der tilfældigvis kender navnet på det firma der laver EPG i DR?

Jeg tænker, da DR er ejet af staten, så vil en aktindsigt kunne afsløre navnet. Nogen der ved noget om det?

Det er lidt træls at kommunikere med DR igennem en eller anden tilfældig medarbejder, som ikke aner noget om problemløsninger.
Mvh
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2021 kl. 15:38
Det er min oplevelse, at DR er meget flinke til at finde frem til rette tekniker, når der er fejl, men du kan også tjekke digi-tv.dk - med andre ord - jeg ved ikke hvem, der har ansvaret.....

Redigeret af miri - 25-Marts-2021 kl. 15:39
miri
Til top
Boxerguy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Februar-2021
Sted: Syddanmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boxerguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2021 kl. 00:05
Jeg har skrevet og snakket med DR - de holder coronaferie hele bundtet. Der er ingen til at tage telefonen start set andre end receptionen, og de er - som statsejet institution - meget uvillige til at give mig oplysninger om det firma der "arbejder" på EPG, så mandag be´r jeg om aktindsigt.

Digitv mener (også) at fejlen ligger hos EPG.


Redigeret af Boxerguy - 27-Marts-2021 kl. 00:24
Mvh
Til top
Boxerguy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Februar-2021
Sted: Syddanmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boxerguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2021 kl. 15:13
Muligvis er fejlen forsvundet på mystisk vis - det kræver dog lidt udforskning at undersøge det til bunds, jeg vender tilbage når jeg  har tilstrækkeligt med data at arbejde med.

Det lyder lidt som om det er en virus jeg arbejder med :)
Mvh
Til top
Boxerguy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Februar-2021
Sted: Syddanmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boxerguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2021 kl. 15:52
Den optager stadig det samme afsnit flere gange på DR, når man optager som serie.

Muligvis er optagelsen af tilfældige irrelevante optagelser når man optager en serie forsvundet.
Mvh
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2021 kl. 17:15
Et eksempel på en DR XML-fil med en uges DR1-programmer, der danner basis for bl.a. EPG mv., kan ses her.

Af filen fremgår det fx, at det samme afsnit af vores ven kriminalkommissær Barnaby, der sendes to gange i den pågældende uge, har samme produktionsnummer, men om optageapparaterne får serveret dette nummer og kan bruge det, aner jeg intet om :-(

Parameteren isrerun i filen angiver, om der er tale om en genudsendelse.

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2021 kl. 23:55
Der er information i XML filen om serie og serie nr, men jeg er ikke sikker på, at det er den rigtige CRID information, der bruges af Humax boksen - DR skriver også, at der er forskel på XML indholdet og Livefeedet på DVB-T....
Humax er ligeglad med information om genudsendelse - det er oplysning om serienummeret, der afgør om udsendelsen optages - hvis det pågældende afsnit ikke er optaget, så optages - også selvom det er en genudsendelse.... 


Redigeret af miri - 29-Marts-2021 kl. 00:08
miri
Til top
Boxerguy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Februar-2021
Sted: Syddanmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boxerguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2021 kl. 00:22
Der er ingen problemer - på andre kanaler end DR - med at genudsendelser bliver optaget, så jeg vil vove at på stå at DR har skylden. Også fordi problemet er opstået efter at de har opdateret EPG (se og læs tidligere svar i denne tråd).
Mvh
Til top
Boxerguy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Februar-2021
Sted: Syddanmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boxerguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2021 kl. 00:23
Kan det være firmaet Cibicom der laver EPG?
Mvh
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2021 kl. 11:55
Jeg tror ikke, at det er Cibicom, der "laver" epg. Det er Cibicom, der står for udsendelsen af signalet, men indholdet tror jeg ikke, at de vil tage ansvar for - men det kan være, at de ved hvem! (Jeg tror, at du ender tilbage i DR..... Wink)
miri
Til top
Boxerguy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Februar-2021
Sted: Syddanmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boxerguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2021 kl. 19:52
Jeg har bestilt aktindsigt i DR, så kan de fortælle mig hvem det er.

Loven foreskriver at jeg skal have besked indenfor 5 dage, de påstår det vil tage 10-12 dage pga. at der er mange der vil have indsigt.
Mvh
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2021 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Boxerguy Boxerguy skrev:

de påstår det vil tage 10-12 dage


Det er vel ingen påstand, men blot en høflig oplysning i disse corona tider.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu