recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med opsætningen af pladespiller setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med opsætningen af pladespiller setup

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rysholt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2021
Sted: Ringkøbing
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rysholt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med opsætningen af pladespiller setup
    Sendt: 27-Marts-2021 kl. 17:55

Jeg har har et problem, som jeg ikke synes at kan finde ud af hvor kommer fra. Jeg ved at det kommer fra mit nye setup, men hvor i mit setup kan det komme fra?


Det er en konstant baggrunds summen i højtalerne, som jeg ikke kan finde ud af hvor kommer fra. Lyden er der kun når jeg skifter over til den kanal på min receiver hvor min nye argon audio TT3 pladespiller og min nye argon audio phono1 RIAA-forstærker sidder på. Hvis jeg skifter over til den kanal hvor mit tv sidder på, så er der ingen summen...


Så problemet må ligge et sted i det nye setup, jeg synes bare ikke jeg kan finde ud af hvor... 


Kan det være en dårlig jordforbindelse? Og i såfald, hvad kan jeg gøre for at optimere den bedst muligt? Min receiver har ikke en jord skrue, så jeg har monteret den på en skrue på receiverens bagpanel. Så min jord går fra: (jord skrue på pladespilleren) - til - (jord skruen på RIAA-forstærkeren) - til - (skruen på bagpanelet på receiveren)


Eller er det længden på mit signal kabel fra pladespiller til RIAA-forstærker? (15 meter) pladespilleren står i den modsatte ende af min stue, i forhold til min receiver, højtalere og RIAA-forstærker.


Jeg har prøvet at køre pladespiller, receiver og RIAA-forstærker fra samme strømudtag, for at se om der kunne være noget med det, men det syntes heller ikke at være problemet. 


Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre, og jeg håber at i har nogle ideer?


Jeg har lige prøvet at sætte pladespilleren direkte til receiveren, og der er der ingen summen... kan det være RIAA-forstærkeren der forsager den summen? Og i så fald, hvad kan jeg gøre for at få lyden væk?


Håber i kan hjælpe, P.S. jeg er ret ny med og omkring det her, så jeg spørger for at lære fra dem som ved hvad de laver Wink


Mit setup er:

Yamaha HTR-2866 receiver 

Argon Audio TT3 pladespiller

Argon Audio Phono1 RIAA-forstærker

DALI ZENSOR 3 højtalere 

Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2021 kl. 20:17
Kan være strømforsyningen til din RIAA, få den så langt væk fra RIAA og pick-up som muligt. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2021 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af Rysholt Rysholt skrev:

Eller er det længden på mit signal kabel fra pladespiller til RIAA-forstærker? (15 meter)


Det var et meget langt kabel mellem pladespiller og RIAA. Har du overvejet at flytte RIAA op til pladespilleren?


 Fejlsøgning:

Kortslut indgangen på forstærker med et kabel (forbind høje og venstre kanal med hinanden med et kort kabel).

Brummer det nu?
Ja = så er fejlen i Forstærker
Nej = så er fejlen i RIAA, pladespiller eller kabler.



Kortslut indgangen på RIAA med et kabel.

Brummer det nu?

Nej = så er fejlen i pladespiller eller kabel.
Ja = så er fejlen i RIAA, eller forbindelsen til forstærker.

Prøv at pil strømforsyningen fra RIAA, forsvinder brum så?


Sæt et kort kabel mellem pladespiller og RIAA, samt en kort ledning til stelforbindelsen.

Brummer det nu?
Ja = fejlen er i pladespilleren
Nej = kablet er det svage led.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rysholt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2021
Sted: Ringkøbing
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rysholt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2021 kl. 21:02
problemet er løst! Det var RIAA’en der skulle flyttes op til pladespilleren, tror afstanden var for lang mellem pladespiller og RIAA. 

Men alt er som det skal være nu! Tak for hjælpen! Thumbs Up
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2021 kl. 08:00
Oprindeligt skrevet af Rysholt Rysholt skrev:

problemet er løst! Det var RIAA’en der skulle flyttes op til pladespilleren, tror afstanden var for lang mellem pladespiller og RIAA. 

Men alt er som det skal være nu! Tak for hjælpen! Thumbs Up
Eller måske var det, at RIAA kom længere  væk fra strømforsyning. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JHS Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-December-2009
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JHS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2021 kl. 17:46
Og nu har du så et 15m kabel fra RIAA til forstærkeren?
MVH JS
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu