recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs HDMI og lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trådløs HDMI og lyd

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JoakimL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Marts-2021
Sted: København
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløs HDMI og lyd
    Sendt: 28-Marts-2021 kl. 20:27
Hejsa

Jeg er i gang med, at afsøge mulighederne for trådløs overførsel af lyd og billede i min hjemmebio.

Jeg har splittet lyden ud fra min Chromecast ultra, som sidder i min  benq w1060 projektor. (Den trænger til et skift, og overvejer pt. Optoma UHD42). Jeg vil sende lyden tilbage til mit anlæg via bluetooth eller andet trådløst setup. Jeg prøvede at købe to relativt billige modtager/sendere og lyden var elendig og forsinkelsen umulig at matche med billedet. Hvilke klasse skal man op I for, at det spiller?

Jeg har en Blu-ray afspiller, hvor jeg gerne vil sende signalet op til projektoren, krav er fullhd 1080p. Jeg har læst meget negativt om dette, men kan det spille?

Denne ville jeg overveje at prøve, bare for at teste om det kan virke hvis det kan er det god pris pt.

Jeg der nogle, der har erfaringer med dette område og hvilket prisniveau skal man forvente for at det spiller?

Der er 4 meter mellem anlæg/blurayafspiller og projektor.

Budget for lyd og billede op til 2500-3000 kr.

Både Trådløs lyd og billede skal spille, ellers kan jeg lige så godt trække kabler, men det vil jeg helst ikke hvis jeg kan undgå det.

På forhånd tak

Mvh
Joakim
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2021 kl. 21:55
Start med at trække et godt kabel, det vil du ikke fortryde.

Forbind kilderne til din surroundreceiver og træk et godt kabel fra den og op til projektoren.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2021 kl. 22:13
Jeg vil sige det samme som KlausDM...det virker, det andet er for ustabilt.

Frank
Til top
JoakimL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Marts-2021
Sted: København
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2021 kl. 09:10
Tusind tak for jeres ærlige svar. Det er også den konklusion jeg selv er kommet frem til, efter at have læst frem og tilbage. Men der er jo produkter derude, men som jeg formoder lover guld og grønne skove, hvis man skal holde det op imod jeres svar.

Pris overfor ydelse er nok bare stadig ikke opnået således at menigmand kan være med til en rimelig pris.

Hvis der er nogle som har et trådløst setup eller har været tæt på, at tage springet, hører jeg meget gerne om jeres erfaringer på godt og ondt. Også over mit budget.
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2021 kl. 12:17
Har haft flere trådløse setup, testet flere løsninger, spildt masse af penge på forskellige produkter der lover guld og grønne skove.

Har trukket kabel nu, og har ikke fortrudt det et sekundt.

Trådløse virker overordnet, men 1/10 gange virker det ikke, og så står man med en masse fejlsøgning og bøvl. Det er altid de situationer hvor hele famillien sidder klar til film.
Til top
JoakimL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Marts-2021
Sted: København
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2021 kl. 23:15
Tak for bidraget Clemen. 
Det ville også undre mig, hvis det slet ikke virkede. Men det afhænger nok også af hvor tolerant man er overfor den type fejl som opstår en gang imellem, i forhold til hvor villig man er til at være på den trådløse vogn. 

Jeg har købt den boks jeg linkede til ovenfor. Jeg er simpelthen nødt til at prøve det til den pris. Det fristede for meget og går det galt, så bliver det kabler.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu