recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Audyssey og SUB.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Audyssey og SUB.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
maddog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Audyssey og SUB.
    Sendt: 30-Marts-2021 kl. 16:25
Hejsa.

Jeg er ved at kaliber min bio med Audyssey, men jeg kan ikke rigtig få min subwoofer til at makke ret.

Hver gang jeg har lave en kalibering, så kommer den og sige -10 ved subwoofer i forstærker efter kalibering, også selv om  subwoofer er næsten i minimum på subwoofer på vol.

Den sige også 75 dB. Ved start af kalibering.

Er der nogle som ved hvad man skal gøre?





Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2021 kl. 18:19
Hvem siger det er forkert? Hvordan lyder det?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2021 kl. 19:16
Altså der er ikke noget forkert. Jeg blev overrasket, da jeg brugte app'en, at kurven på min sub ca 10 db højere en resten af mine højtalere
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
maddog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2021 kl. 19:27
jeg siger ikke det er forkert,men at subwoofer ikke skal skrues mere op er lidt mærkligt. Det er ikke meget der bliver skrues op på den.
Den står jo lige over min vol.

Man sige jo man skal op på 50% før kalibering,der er jeg lang fra.

Hvis jeg prøver at måle med et SPL meter, så skal jeg ikke skrues mere op, men der imod ned.


Redigeret af maddog - 30-Marts-2021 kl. 19:40
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2021 kl. 20:03
På mine subs i alt 4 styks står volumen på subs ca. kl.10.30 og i receiveren er niveauet på +2db. på hver sub udgang, hvis jeg skruer op for subberne så bliver det for meget og lydbilledet bliver ødelagt.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2021 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af maddog maddog skrev:

jeg siger ikke det er forkert,men at subwoofer ikke skal skrues mere op er lidt mærkligt. Det er ikke meget der bliver skrues op på den.
Den står jo lige over min vol.

Man sige jo man skal op på 50% før kalibering,der er jeg lang fra.

Hvis jeg prøver at måle med et SPL meter, så skal jeg ikke skrues mere op, men der imod ned.




sat en film på med god bas i lyden. Og et stykke musik med en god tydelig basgang. Hvis i dine øre den spiller sammen volume som de andre højtalere, så er subben sat rigtigt
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
maddog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2021 kl. 21:09
okay..... Jeg prøver at sætte en film på og høre ad....

Takker
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2021 kl. 22:08
det gjorde den også ved mig. Bare skru den op til det lyder godt
Til top
maddog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2021 kl. 22:48
når men har jeg set en film,jeg skulle skrue op så den står på -4.5 på forstærker.



Redigeret af maddog - 31-Marts-2021 kl. 07:38
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu