recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søger JBL 9.1 Soundbar ejere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Søger JBL 9.1 Soundbar ejere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Queenyard Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Queenyard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Søger JBL 9.1 Soundbar ejere
    Sendt: 09-April-2021 kl. 07:38
Hej Recordere Forum

Håber Der er nogle der vil/kan/har mulighed for at hjælpe mig lidt :-)

Jeg har erhvervet mig en JBL 9.1 Soundbar og har sat den op efter bedste evne ... 

Når Jeg bruger den som soundbar med baghøjtallere klikket på, lyder den super godt med fed sub ... Men når Jeg tager højtallerne af for at opleve Surround og Atmos for Jeg absolut ikke nogen wauw oplevelse .. Det meste af lyden kommer stadig primært fra frontbaren.

Lyden jeg får fra baghøjttalere er laaaangt de fleste gange meget begrænset (mest bare en meget lav lyd af det som jeg hører fra fronthøjtalleren) .. Jeg fornemmer absolut ikke noget ATMOS

Jeg får signal igennem til soundbar, som siger jeg modtager ATMOS på de tjenster og film der understøtter dette ...

Jeg har bare på fornemmelsen Jeg ikke helt får hvad jeg har betalt for ... Jeg er jo lidt på bar bund, da Jeg heller ikke rigtigt ved hvad jeg skal sammenligne med ...

Så derfor dette shout out til Jer der også har en sådan en fætter ... Kan I prøve at beskrive hvordan det skal lyde, evt. give mig en reference film fra f.eks. Netflix, så jeg kan lytte (Har selv brugt 6underground da jeg havde læst mig til at åbningsscenen skulle være super til dette) .. Men her synes jeg stadig at det bare mest er front højttaller og sub som giver mig wauw og ikke rigtigt noget output fra baghøjttallere.

Jeg synes også jeg i mange film oplever en sussen fra baghøjtallerene som den primære lyd derfra :-(

Hjæææælp
Panasonic 50PZ70E
Boxee Box
PS3
Til top
wamsler Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wamsler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2021 kl. 11:15
tja, træerne vokser ikke ind i himlen. Og med en Soundbar uanset prisen og spec. Vil have begrænsninger desværre.
Til top
Fisher65 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2021
Status: Offline
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fisher65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2021 kl. 15:20
Har eksakt samme problem og har sent mail til Hartman Support. Lægger det op her, når jeg forhåbentlig får svar Smile
Til top
Queenyard Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Queenyard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2021 kl. 15:24
Lyder super ... Jeg vil holde øje med dit svar :-)

For det super ærgerligt hvis det ikke funger efter hensigten
Panasonic 50PZ70E
Boxee Box
PS3
Til top
Fisher65 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2021
Status: Offline
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fisher65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2021 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af Queenyard Queenyard skrev:

Lyder super ... Jeg vil holde øje med dit svar :-)

For det super ærgerligt hvis det ikke funger efter hensigten

Her et langt svar fra Hartman Support (på svensk). Har ikke selv prøvet de forskellige forslag endnu

 Vad tråkigt att du upplever problem med låg volym på din Bar 9.1:s bakre högtalare.

För att utesluta att problemet kommer från ett djupare rotat problem med din soundbar ber vi att du provar följande:

- Kolla din TV:s ljudinställningar. Om du ser Dolby Digital + eller DTS-X, välj någon av dessa. Ljudavbrott kan komma om du lämnar på Automatisk och din TV växlar mellan olika format.

- Gällande HDMI-kabel, vi rekommenderar att du använder den som är benämnd ARC / OUT(namnet varierar på olika modeller) på din TV och samma på din soundbar. Se till att CEC är aktiverat.

- Prova en annan ljudkälla, exempelvis Bluetooth(då gärna med HDMI/optisk kabel frånkopplad från soundbaren). 

- Prova en annan kabel mellan TV och soundbar, detta då kabeln eller porten på TV/Soundbar kan vara skadad.

- Om router eller annan produkt med stark signal står närmare än 1-2 meter, prova flytta denna längre ifrån din soundbar. 

- Om du inte uppdaterat din Bar 9.1 via Google Home-appen, prova då gärna göra det efter en fabriksåterställning (Tryck på knappen Power och Source på din soundbar tills du ser texten RESET)

- Se till att inget blockerar signalerna mellan de bakre högtalarna och soundbaren.

- Justera volymen för de bakre högtalarna via fjärrkontrollens knappen längst nere till höger: "Rear"

- Se till att det ljud du spelar är i 2.1, 3.1, 5.1-format (1 står för subwoofer) eller Atmos.”

Håber der kan findes en løsning. Selv har jeg soundbaren kablet med HDMI til Apple TV 4 - Apple TV4 til TV ARC.
Hvis du finder noget af ovenstående som problemløseren, må du meget gerne skrive det her.
Til top
jan_k Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan_k Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2021 kl. 06:21
Hej Forum

Har haft soundbar'en i næsten et år nu. Havde tidligere en Yamaha soundbar, men savnede baghøjttalere engang imellem og har ikke plads/rum til at have nogle permanent.

Den er tilsluttet til et Sony AF8 TV og en Sony 4K afspiller.

Oplevede i starten lidt forsinkelse i lyd til baghøjttalerne ved flow tv, men efter lidt justeringer på TV'et forsvandt dette.

Har et par gange i løbet af året været nødt til at fjerne strøm til soundbar'en da den ikke reagerede på fjernbetjening/knapper, men udover det ikke oplevet nogle problemer med den.

M.h.t. Atmos har jeg kun prøvet med et par enkelte film og har ikke oplevet en "wow-effekt" på den del endnu, men det er i orden, når bare surround delen virker ok.

Til top
Fisher65 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2021
Status: Offline
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fisher65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2021 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af jan_k jan_k skrev:

Hej Forum

Har haft soundbar'en i næsten et år nu. Havde tidligere en Yamaha soundbar, men savnede baghøjttalere engang imellem og har ikke plads/rum til at have nogle permanent.

Den er tilsluttet til et Sony AF8 TV og en Sony 4K afspiller.

Oplevede i starten lidt forsinkelse i lyd til baghøjttalerne ved flow tv, men efter lidt justeringer på TV'et forsvandt dette.

Har et par gange i løbet af året været nødt til at fjerne strøm til soundbar'en da den ikke reagerede på fjernbetjening/knapper, men udover det ikke oplevet nogle problemer med den.

M.h.t. Atmos har jeg kun prøvet med et par enkelte film og har ikke oplevet en "wow-effekt" på den del endnu, men det er i orden, når bare surround delen virker ok.


...men, ingen problemer med at “alt lyd kommer stadig primært fra frontbaren, på trods af at baghøjtalere er placeret 30 cm fra mig.”?

Justering af “rear” fra “low til high” giver ingen effekt hos mig - stadig meget lavt lyd fra baghøjtalere, på trods af adskillige kalibreringer.
Til top
jan_k Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan_k Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2021 kl. 16:49
Hej

Har ingen problemer med lydstyrken i satellit højttalerne, står oftest i mellemste niveau på "REAR", men nogle gange på lav, da de ellers overdøver center delen lidt. 
Min placering af højttalerne er ikke ideel, den ene står ca. 1 meter væk og den anden ca. 3 meter væk, men fin lydstyrke fra begge 2.

Da jeg fik den, startede jeg med at køre en kalibrering og sikkert dumt spørgsmål : Det har I vel prøvet at gøre ? :-)

Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2021 kl. 17:55
Kalibrering kan du køre automatisk og manuelt.

Det vigtigste er at højttalernes afstand til lyttepositionen og højttalerens lydstyrke er korrekt, hvis du vil have en god omfavnende surroundoplevelse
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Fisher65 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2021
Status: Offline
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fisher65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2021 kl. 18:08
Jo jo Smile - jeg skriver også at mit problem stadig er der, på trods af flere kalibreringer med tydelig indikator på “done/fuldført”.
Ved enlig ikke hvad forskellen er mellem automatisk og manuelt - man starter en kalibrering ved at holde HDMI på Remote nede. Er der andre muligheder?
Tak for input.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu