recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology nas driller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology nas driller

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
weah69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér weah69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Synology nas driller
    Sendt: 10-April-2021 kl. 14:51
Jeg ved ikke om der er nogen der kan hjælpe mig, jeg har i mange år haft en nas fra synology CS407 til mine film og streaming, der sidder 4 stk WD green 2tb haddisk i og den er sat op i raid0
Jeg har altid et backup så det betyder ikke så meget hvis den går ned.
Det gjorde den så for nyligt en af discene meldte fejl, jeg fik den tømt og skiftet den disc ud, ny opsætning som er gået meget smertefrit, jeg har fuldt synoglogys program da jeg gerne vil ha kapacitet er de igen sat til raid0
Alt fungere jeg kan fint tilgå nas fra min computer det hele spiller max men så kommer problemet, jeg vil gerne kunne tilgå nas fra mine bærbare android enheder, der bruger jeg ds file det har jeg altid gjort men nu nægter den simpelthen adgang fra ds file, det er både via wifi netværket og fra kablet lan.
Og det spiller stadig fint via computeren ingen problemer med at tilgå via synology assistent og har oprettet drev Z i dennne computer og det kører bare.
Den er opsat med ip status DHCP
Er klar over der er noget der blokere min adgang fra ds file men hvad er det? Det virkede perfekt på den gamle opsætning.
Nogen der er en ørn til den slags jeg har arbejdet meget med computer de sidste mange år men en ørn til netværksopsætning blir jeg nok aldrig, jeg skal bare ha klaret dette lille men træls problem.
Kom glad
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2021 kl. 09:28
Er du på wifi med dine telefoner når du prøver, eller er det måske fordi din NAS har fået ny IP og derfor virker de gamle forward regler ikke?

BTW: Hvorfor ikke køre med SHR? Det gør det væsentligt nemmere bare at skifte en disk ved nedbrud og køre videre samtidigt med at du har pladsen?
Til top
weah69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér weah69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2021 kl. 18:22
Har mere eller mindre opgivet at få DS file til at virke 
Har hevet mine 2 gamle medie afspillere frem fra Noxon 
De logger ind som en drøm på min nas og spiller så fint 
Jeg er sikker på det er ds file der noget galt med 
Jeg har aldrig port forwarde min router tidligere og gider ikke begynde på det nu 
Jeg bruger alligevel mest min nas til lager på film og det klare mine noxon m520 som jeg har både i soveværelset og stuen fint 
Så det blir løsningen for nu 



Redigeret af weah69 - 12-April-2021 kl. 18:24
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu