recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overgang fra TV, til projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overgang fra TV, til projektor

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lyrik Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2009
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lyrik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Overgang fra TV, til projektor
    Sendt: 12-April-2021 kl. 10:29
Efter at have kørt mig fuldstændig træt ved at være henvist til TV, gik jeg så småt over til projektor. En af hovedgevinsterne var frihed for reflekser. jeg var ved at blive idiot af at sidde og se genboerne spejle sig i det rigelige sollys som altid var til stede i TV kassen.

Konen bidrog til udmattelsen ved hele tiden at modsætte sig nedrullen af gardiner. Det var en evig kamp med "Hende der elsker sollys"! Og mig der var udsat for flimmer-tossen!

Her ønskede jeg mig min første projektor! Det blev en Optoma med "Bulb" DLP system. Jeg blev hurtigt træt af "Bulb"! Mest fordi jeg er CO2 bevidst og havde det skidt med at brænde 300 Watt af, når TV havde udviklet sig til A+ og brugte langt mindre. Ud over det sendte den en varm føn direkte ud i hovedet på konen når hun optrådte som sjælden gæst.

Jeg ville have noget som brugte mindre strøm.

Ved overgang til projektor skal danskerne igennem et lanht hækkeløb. "kan man se den i solskin? kan den tåle at blive set i dagslys? Jeg tror ikke konen vil acceptere et mørkt lokale"! Det har fået amerikanske reviewere til nærmest tvangsmæssigt at afspille projektor med alle gardiner trukket fra!
Jeg har spurgt dem om de også tager lommelygter med i Biografen, eller tænder alt lys under filmen?
Men det er vist mest for døve øren. De vil gerne have projektor, men den skal fremvise i solskin klokken 12 middag! Når man tænker på at biografmørket med den bedste filmoplevelse ofte dækker over en projektor med en halv ANSI Lumen, så forstår man hvad mørket betyder.

Og yderligere er der gået "Slyngelstue" i projektor-oplevelsen. Den skal ses fra dybe læderstole med fodstøtte med indbygget plads til øldåser! Helst en kælder en Bat hule hvor teanageren kan sidde helt alene og drikke bajere og kede sig.
Folk der sidder og ser TV mangler ikke dette udstyr! Derfor understreges TV som det respektable medie for familien Danmark! Projektoren er Bathulen og bajerne! Den er kun for teanage-ekstremister.

Og her kommer dette emne ind! Her er fakta:https://www.youtube.com/watch?v=aLV76WSU9S4 ;

MvH
Jens
Til top
wamsler Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wamsler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2021 kl. 11:06
hej

Tror ikke jeg forstår dit indlæg, men bare du er glad.

Mht til dit fakta link så forstår jeg det ikke da han snakker spansk
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2021 kl. 12:33
Der er ikke mange på dette forum som forstår Jens, men som altid, meget underholdende! LOL
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Fimpe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fimpe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2021 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Der er ikke mange på dette forum som forstår Jens, men som altid, meget underholdende! LOL

Nemlig, - selvom jeg forstår ham helt her Clap


Redigeret af Fimpe - 14-April-2021 kl. 12:28
LG's CineBeam HU810PW, 106" Draper Cineperm, LG C7, Elabs Tomahawk x 4, xtz edge a-2 300,Zappulse2.3 x2, Denon AVC X4700H, Optimo(DIY HT * 3) Elabs Pre,Mini-i Pro 3, Apple 4k/Shield,Sony UBP-X700
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2021 kl. 14:41
Det er vel ikke en gevinst for projektoren at slippe for genskin, så det intet har med projektoren at gøre. Det var fordi du lukkede lyset ude. 
Det samme var sket hvis du gjorde det også så tv.

Er meget i tvivl om jeg forstår dig ret, men hvis en projektor skal erstatte et TV, så skal det jo netop også være muligt at se noget uden man behøves at mørklægge lokalet. Derfor de laver test i rum med sollys.
Laver man derimod et dedikeret rum, så slipper man for at mørklægge lokalet hver gang med skal se noget, men det er jo ikke alle der lige har et ekstra rum de kan lave til en mørklagt slyngelstue eller hjemmebiograf.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu