recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Film i biograferne ved genåbning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Film i biograferne ved genåbning?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2021 kl. 15:09
De starter bl.a. med Retfærdighedens Ryttere af Anders Thomas Jensen. 
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2021 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

De starter bl.a. med Retfærdighedens Ryttere af Anders Thomas Jensen. 

Altså, genudsendelser....
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2021 kl. 16:15
Disney kommer nok næppe til bøje sig for biografernes ultimatum. Det styres centralt fra USA og de har allerede sat Black Widow, Luca, Cruella, Pinocchio, Disenchanted og Peter Pan til premiere på Disney+. Flere af disse får simultanpremiere med biografer.

Retfærdighedens ryttere var sat til at komme på hjemmemarkedet den 22. marts, men det blev droppet for give filmen genpremiere i biografer her i ma månedj. I marts 2021 havde VOD-udbyderne allerede ventet de 4 måneder, som er det typiske hold back-vindue. Gad vide, hvad de har fået at vide og gad vide, hvad der sker bag facaderne pt. Jeg ville gerne være en flue på væggen under nogle af disse forhandlinger.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2021 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg ser frem til at kunne se Topgun og den nye 007Smile

Jep! Top Gun 2 og James Bond 25(!) LOL


Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2021 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Disney kommer nok næppe til bøje sig for biografernes ultimatum. Det styres centralt fra USA og de har allerede sat Black Widow, Luca, Cruella, Pinocchio, Disenchanted og Peter Pan til premiere på Disney+. Flere af disse får simultanpremiere med biografer.

Retfærdighedens ryttere var sat til at komme på hjemmemarkedet den 22. marts, men det blev droppet for give filmen genpremiere i biografer her i ma månedj. I marts 2021 havde VOD-udbyderne allerede ventet de 4 måneder, som er det typiske hold back-vindue. Gad vide, hvad de har fået at vide og gad vide, hvad der sker bag facaderne pt. Jeg ville gerne være en flue på væggen under nogle af disse forhandlinger.

Biograferne har selvfølgelig noget at forhandle med når det kommer til danske film, men realitetssansen er helt væk, når Biograferne i Danmark forsøger at have indflydelse på store mediekoncerners globale strategi, som i 2021 også inkluderer streamingmarkedet.

Jeg troede ellers branchen efter at have skilt sig af med Alfadinosauren var lidt mere med på noderne
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2021 kl. 17:57
Det er lige som musibranchen for 10-15 år siden. De skal lige vende sig til nye tider. Nogen vil dø og andre vil opstå. Jeg er ikke det mindse i tvivl om at biograferne vil bestå, bare ikke så mange af dem, når en del af premierefilmene rykker over på streaming. Selvfølgelig er der masser af modstand når markedet forandrer sig.

Set fra filmproducenternes side er der sikkert masser af ide og økonomi i at skære mellemmanden/biograferne fra. Meget færre omkostninger og langt bedre mulighed for at distribuere alverdens film som aldrig ville kunne løbe rundt i kommercielle biografer alligevel. Den tid hvor alle ser de samme 3 blockbuster film er måske ved at være forbi?
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2021 kl. 19:05
Jeg har lige set Avatar med drengen. han syntes den var ultrafed, med jeg glæder mig enormt til at se Avatar 2 i biografen med den rigtige 3d som jeg aldrig har set bedre end i den første film
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2021 kl. 12:41
Hvis biograferne fortsætter boycott af Warner, så kommer det jo også til at ramme film som Matrix 4 og Dune senere på året. Det ville da være meget ærgerligt.



Til top
aeblemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2015
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aeblemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2021 kl. 13:01
Biograferne har haft deres storhedstid, løbet er kørt. Små ekslusive biografer bliver fremtiden, indtil der ikke længere er et kundegrundlag.

Redigeret af aeblemanden - 06-Maj-2021 kl. 13:03
Til top
transporter Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2021
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér transporter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2021 kl. 10:50
Jeg forstår godt, at biograferne vælger at reagere på filmselskabernes forkortelse af hold-back vinduet.

Både Nordisk Film og Cinemaxx har gjort det klart, at de ikke afviser en ny aftale med selskaberne, men hverken Disney eller Warner Bros. har sat den pris, som biograferne skal betale for overhovedet at måtte vise en film, ned. Så lige nu står biograferne med dårligere vilkår i den ene retning uden at få noget i den anden retning.

Det er vel almindelig sund forretnings-fornuft, at man ikke bare accepterer en sådan ændring uden videre.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2021 kl. 11:08
Det er en påstand fra den ene part. Vi ved reelt ikke, om det forholder sig sådan. Biograferne kan jo også sagtens fortsætte med at vise film, selvom hold-back vinduet udløber.

Det vi ser nu er, at forbrugerne holdes som "gidsel" i forhandlingerne, ligesom når kanaler går i sort under forhandlinger. Det er da ikke en acceptabel situation for dem, som rent faktisk betaler gildet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu