recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - USG og asus som AP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

USG og asus som AP

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2021 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Jeg tænker ikke der skulle være noget i vejen for at køre på denne måde. Din ASUS kan konfigureres som AP, og jeg er rimelig sikker på at switchen stadig vil fungere i AP mode.

Mange tak for svar jeg tænker også det burde virke. Men ville bare høre om nogle havde prøvet.  

Oprindeligt skrevet af beatmore beatmore skrev:

Asus -hvis de rent faktisk stopper med at lave opdateringer kan du evt. overveje at smide alternativ firmware på. DD-WRT eller lignede - de fleste af disse bliver opdateret.

Jeg kan ikke anbefale at sætte USG foran - USG er nemlig ganske sikkert selv på vej til EOL, jeg har den selv og den får kun sikkerheds opdateringen, og de kører åben beta på en større model af erstatningen.

Jeg må holde øje om der kommer flere opdateringere. 
Angående anden firmware har jeg kørt med Merlin men han opdatere ikke længere denne model. Og dd-wrt er vist ikke så godt til denne router grundet chipsettet til 5ghz. 

Og tak for info med usg. Det gør nok jeg venter. Egentlig er det fordi jeg syntes det kunne være sjovt at selv rode med netværket. Men måske man bare skulle købe en ny asus da den gamle har kørt som den skulle. Og dækket vores behov. 


Redigeret af sickchild - 15-April-2021 kl. 15:29
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2021 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af sickchild sickchild skrev:

  Men måske man bare skulle købe en ny asus da den gamle har kørt som den skulle. Og dækket vores behov. 

Hej.

Her er en beskrivelse af hvad jeg har gjort, da jeg står i en lignende situation som dig.

Jeg har en Asus RT-AC-56U, som har kørt Merlins firmware i mange år. Og som lige som din RT-AC87U, heller ikke bliver opgraderet mere:


Men til min RT-AC56U findes en videre udvikling af Merlins Firmware, som kaldes Johns Fork:

Citat: 'The following routers are supported by this firmware:
• N16, N66U, AC66U (original MIPS based revs)
• AC56U, AC68U (Rev A1,A2,B1), AC68P (and the retail and color versions, R and W, of each router)
• AC68U (Rev C1,E1), AC1900 and AC1900P (and the retail and color versions, R and W, of each router) and the AC66U-B1

The following routers were released after the base code used for this fork was available, and are NOT supported.
• AC68U V3, AC87U, AC3100, AC3200, AC88U, AC5300, AC86U, AC88U (and the retail R versions) and all AX routers.'


Så jeg installerede Johns Fork, og vil nu bruge min RT-AC56U i sommerhuset, der denne sommer bliver opgraderet til et hurtigere internet til en lavere pris.


Jeg bød og vandt i går en auktion på ebay.de på en brugt Asus RT-AC66U-B1 til i alt 29 Euro incl forsendelse, som jeg så regner med at bruge hjemme.


Den vil så kunne bruge, enten Merlins Firmware eller Johns Fork.


Men ellers vil jeg foreslå at du i en periode følger både RMerlin og John9527, som begge er aktive på dette forum:


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 16-April-2021 kl. 09:57
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2021 kl. 13:11
Hvis du bruger USG som router, så er din ASUS jo langt mindre udsat, fordi den kun er på indersiden af dit netværk.

Så efter min mening behøver du ikke opdatere firmware på den og du kan bare sætte den på netværket som et accesspunkt.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu