recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Måske et dumt spørgsmål - placering af projektor..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Måske et dumt spørgsmål - placering af projektor..

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nettossen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Maj-2009
Status: Offline
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nettossen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Måske et dumt spørgsmål - placering af projektor..
    Sendt: 14-April-2021 kl. 21:35
Hej alle. 

Helt ny i projektor-verdenen. Har netop anskaffet mig en Optoma UHD300X. 

Lærredet skal gerne sidde centreret på væggen - og her kommer så mit spørgsmål. 

Projektor-linsen er ikke centreret på projektoren - og projektoren har ikke umiddelbart mulighed for horisontal lens-shift (så vidt jeg kan læse mig til).

Det betyder vel, at projektoren skal hænges lidt “skævt” op ift. midten af modsatte væg - så linsen er centreret, ikke?

Pft
Chris
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2021 kl. 07:54
Midten af Objektivet skal monteret i midten af lærred på den lange led. Så det er ikke midten af projektoren. 

Mht. hvor højt projektoren skal monteret i forhold til overkanten af lærred, så er der på projectorcentral en calculator. 
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2021 kl. 08:58
Ja, som jeg også tror at Per siger, så er det linsen og ikke kabinettet, som du skal centrere.

Redigeret af jacobe - 15-April-2021 kl. 09:01
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Nettossen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Maj-2009
Status: Offline
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nettossen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2021 kl. 09:36
Tak for svarene - så er jeg jo ikke helt galt på den. :)
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2021 kl. 18:12
Nej, godt du kan tænke logisk!

God fornøjelse med det "nye" legetøj...  :)

Har du købt den brugt?


Redigeret af Supergris - 16-April-2021 kl. 18:16
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Nettossen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Maj-2009
Status: Offline
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nettossen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2021 kl. 08:25
Den kom op i weekenden - og hænger (vist) rigtig fint. Nu skal den bare lige finindstilles/-justeres.

Ja, den blev købt lettere brugt via ebay i Tyskland - har dog ikke kørt mange timer.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu