recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Setup af PS5 og LG CX tv med ikke-HDMI2.0 receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Setup af PS5 og LG CX tv med ikke-HDMI2.0 receiver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Entusiasten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Juni-2009
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Entusiasten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Setup af PS5 og LG CX tv med ikke-HDMI2.0 receiver
    Sendt: 15-April-2021 kl. 15:58
Hej alle!

Jeg har en PS5, et LG OLED 65CX tv og en Anthem MRX 720 receiver, hvor sidstnævnte ikke understøtter HDMI 2.1. Alle mine enheder (PS5, BluRay, Apple TV osv.) er tilsluttet receiverens forskellige HDMI-indgange, hvor Tv’et er tilsluttet via receiverens HDMI ARC udgang op til TV’ets HDMI eARC indgang.

Mit spørgsmål er så, hvordan jeg får PS5’eren til at vise spil i 120fps? Skal jeg koble PS5’eren direkte i tv’et (og altså gå uden om receiveren), hvor jeg så sender lyden tilbage fra tv’et til receiveren via et nyt HDMI kabel? Er der nogen faldgruber ift. at gøre det sådan?

Jeg synes også, at jeg har læst om forskellige HDMI-splitter-løsninger, og kunne det være en vej at gå? Er der nogen faldgruber her?

Undskyld for de sikkert lidt dumme spørgsmål, men jeg håber virkelig, er der er en, som har lyst til at svare.

Med venlig hilsen
Jonas

Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér shaman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2021 kl. 23:54
Oprindeligt skrevet af Entusiasten Entusiasten skrev:

Skal jeg koble PS5’eren direkte i tv’et (og altså gå uden om receiveren), hvor jeg så sender lyden tilbage fra tv’et til receiveren via et nyt HDMI kabel?

Ja, det er nok den mest nærliggende løsning. Der burde ikke være nogen 'faldgruber' forbundet med den metode. Sørg for at bruge et godt HDMI kabel der understøtter HDMI 2.1 - gerne 48 Gpbs.

Mit eget TV understøtter desværre ikke HDMI 2.1. Men selv uden det ser det kanongodt ud, så glæd dig Smile


/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu