recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV +PS4, Sonos ARC, TV og projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV +PS4, Sonos ARC, TV og projektor

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sunny Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sunny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV +PS4, Sonos ARC, TV og projektor
    Sendt: 17-April-2021 kl. 12:29
Jeg skal i gang med at renovere stue.
I den forbindesele ville jeg godt af med mine front højtalere, for at få plads til større TV.
Så derfor overvejer jeg en Sonos ARC med SUB og to stk. Play1 til baghøjtalere (har Sonos i forvejen og en Connect, som jeg vil bruge Tradein på).

I dag kører mit Apple TV og Playstation ned i min surroundreciever, derfra ud i en HDMI splitter, som så kører til TV og projektor.
Hvis vi ser flow TV, så kører lyden retur via Toslink til recieveren.

Men hvordan får jeg lige lavet det setup i fremtiden?

Findes der en HDMI switch/splitter med 2 HDMI indgange (Apple TV & PS4) og så 2 udgange (måske 3?)
Skal den så have bare 2 udgange, en til TV og projektor eller 3. Hvor TV, projektor og Sonos Arc får hver deres udgang?  
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2021 kl. 13:02
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Sunny Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sunny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2021 kl. 20:13
Tak for svar.
Skal projektoren så bare forbindes til den ene output port og tv`et til den anden.
Så Sonos Arc`en til TV`et eller hvad?
Men skal tv`et så ikke være tændt for at få lyd, når man kun bruger projektoren?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2021 kl. 20:28
 Der er jo en Toslink udgang på splitteren som tilsluttes den lydkilde der skal anvendes.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Sunny Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sunny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2021 kl. 10:03
Ja på den måde, det kan jeg godt se.
Men hvis jeg så ser "flow tv", hvordan skal lyden fra TV´et så komme til Sonos´en?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu