recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer forstærket vil ikke tænde
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pioneer forstærket vil ikke tænde

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ThomasBM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2021
Sted: Vildbjerg
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasBM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer forstærket vil ikke tænde
    Sendt: 17-April-2021 kl. 14:19
Hvem kan hjælpe mig ?
Den anden dag slukkede min forstærker pludselig, mens jeg spillede musikpå den..  Da jeg forsøgte at tænde den igen, blinkede standby-knappen hele tiden, og jeg kunne ikke tænde den. Der plejer normalt at gå 4-5 sek. fra jeg tænder den , til den er klar. Men nu blinker stand-by-knappen som sagt hele tiden. Hvad kan der være gået galt ? 

Vh Thomas
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2021 kl. 14:23
Den er vel gået i stykker

Redigeret af Axlon - 17-April-2021 kl. 14:23
Mvh Jesper
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2021 kl. 14:28
Er alle kabler intakte og korrekt monteret, og dermed ingen kortslutninger, et højttalerkabel kan måske være gået løst. 
Fjern som forsøg alle tilslutninger, hvis dette ikke hjælper, er det nok receiveren den er gal med.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2021 kl. 17:34
Thomas,


Første trin til at blive hjulpet er at nævne hvilken forstærker du har......

Herefter hvad udstyr der er koblet til forstærkeren.

Dernæst lidt om, hvad du oplevede og hvad du var midt i (spillede du højt?)

Står forstærkeren, så der er masser af luft omkring den?

Blinker lysdioden i en bestemt rækkefølge?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ThomasBM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2021
Sted: Vildbjerg
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasBM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2021 kl. 18:10
Tak for svarene.Smile
Forstærkeren er en Pioneer A-70
Jeg var midt i at spille et nummer, da den pludselig slukkede. Jeg spillede ikke ret højt.
Har sat en anden forstærker til,og den fungerer fint,så der var ikke noget i vejen med højttaler-kablerne.
Forstærkeren har fungeret upåklageligt. Da den pludselig slukkede, blinkede min stue-lampe et kort øjeblik, så ved ikke, hvad det betyder. 
Vh Thomas
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2021 kl. 20:00
Find din manual og se om der er en måde at resette den på (typisk ved at holde en bestemt knap inde, mens man tænder.

Men, en 8-10 år gammel klasse D forstærker, det lugter af en elektronikfejl.
Hvis lyset blinkede, trak den måske massivt meget strøm (på grund af fejl i elektronikken) og sprang herefter en sikring inde i forstærkeren.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu