recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beskyttelsesglas iPhone 7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beskyttelsesglas iPhone 7

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beskyttelsesglas iPhone 7
    Sendt: 20-April-2021 kl. 19:18
Hej 

Jeg har idag hentet min datters iPhone 7, som har været til reparation hos Telia. Dvs. at de har givet os en hel ny telefon. 

Nu har jeg forsøgt 3 gange at sætte et panzerglas på, men hver gang jeg gør det, vil glasset ikke slutte tæt rundt i kanten. Det ser herrens ud. Jeg har snakket med vores lokale mobilmand om problemet, og han mener, at problemet er en nanocoating på skærmen, der gør, at panzerglasset slipper.



Har I hørt om sådan noget? Evt. hvad man kan gøre ved det?

Mvh Peter


Redigeret af hunt - 20-April-2021 kl. 19:57
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2021 kl. 19:34
Nej - der er ingen nano coating på nogen iphone7 fra starten af.

Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2021 kl. 19:57
Mobilmanden havde købt en sending skærme engang, der havde samme problem, derrfor mente han, at det var en coating.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2021 kl. 14:43
Det vil så være ukurrante skærmpaneler. Den slags må telia ikke anvende i reparationer  som officiel partner (hvis de da overhovedet selv foretager reps og ikke får en af de officielle serviceprovidere til at gøre det for dem.) Ej heller må de sende brugeren en enhed som har været repareret af ukurrante værksteder. Det er ikke en del af Apple's garantiservice og kan bryde kontrakten mellem Telia og Apple. Hvis en enhed bliver repareret under garanti og de får en ny enhed, vil denne enhed være sendt direkte fra Apple. Det kan sagtens være den er tidligere brugt, men den skal være original med alle originale dele da det er Apple selv der tester inden de sender.
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2021 kl. 17:05
Nu har jeg undersøgt sagen en smule og har snakket med både en selvstændig mobilmand og en ansat i en Telia butik, og de fortæller uafhængigt af hinanden, at det bare er sådan med nogle iPhone 6/7/8 skærme. 

Den ansatte i Telia butikken fortalte, at dengang, de blev solgt fra nye, kunne man ikke lægge et beskyttelsesglas pænt på ca. hver 10, og han mente, at det var en af skærmleverandørene, der leverede lidt anderledes glas. Om de var en smule buede, eller om det var en nanobeklæding, vidste han dog intet om. 

Desuden, som I måske kan se, fandt jeg de rigtige gloser at søge på på nettet med. Det kaldes åbenbart "halo issue" og har eksisteret i hvert fald siden iPhone 7 kom. 

Man kan "løse" det ved at duppe olie rundt i kanten af beskyttelsesglasset med en vatpind, så trænger olien ind og eliminerer den grå kant. 

Andre har lykkedes med andre beskyttelsesglas og anbefaler forskellige fabrikanter. F.eks. ESR.


Redigeret af hunt - 22-April-2021 kl. 11:56
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu