recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kodeordsgenerator
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kodeordsgenerator

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Visca Blaugrana Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-April-2005
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Visca Blaugrana Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kodeordsgenerator
    Sendt: 22-April-2021 kl. 09:54
Hej,

jeg taenkte paa om der findes en god kodeords generator paa dansk, personligt bruger jeg 
https://correcthorsebatterystaple.net/ men taenkte paa om der er noget ligende paa dansk til mine foraeldre? jeg har fundet http://password.optionfactory.net/# men mangler lidt at den ikke laver mellemrum mellem ordene.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2021 kl. 13:08
1Password er på dansk, og den bruger jeg selv.

Apple har også deres Nøglering.
Venlig hilsen
KB
Til top
Visca Blaugrana Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-April-2005
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Visca Blaugrana Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2021 kl. 15:31
jeg tror maaske vi har misforstaaet hinanden jeg mangler ikke en password manager, men en generator, jeg er stor tilhaenger af at bruge 4 tilfaeldige ord. men mangler en generator af tilfaeldige ord

EDIT: det ser ud til 1password maaske kan netop det.

EDIT EDIT, desvaere kun paa engelsk


Redigeret af Visca Blaugrana - 23-April-2021 kl. 15:55
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2021 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af Visca Blaugrana Visca Blaugrana skrev:

jeg tror maaske vi har misforstaaet hinanden jeg mangler ikke en password manager, men en generator, jeg er stor tilhaenger af at bruge 4 tilfaeldige ord. men mangler en generator af tilfaeldige ord

EDIT: det ser ud til 1password maaske kan netop det.

EDIT EDIT, desvaere kun paa engelsk

Ja, den laver desværre kun tilfældige password med engelske ord, men programmet er på dansk.


Venlig hilsen
KB
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2021 kl. 20:25
Hvis du har iPhone, er det indbygget i nøgleringen
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2021 kl. 14:07
Samme spørgsmål fik HardwareOnline i 2019 og der var vidst én som programmerede en side i PHP, men den er ikke længere tilgængelig:


Ellers er det eneste jeg har stødt på en dansk App, som jeg dig ikke mener er sikker nok, da den ikke kombinerer mere end ét ord.

Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2021 kl. 14:19
Men ellers er det jo ikke så svær at gøre det selv...

Tænk på 2-3 ord som ikke har noget som helst med hinanden og sæt et nummer foran og skift ét af tegnene med et symbol.
Det gør det nemt at aflæse og skrive eller fortælle mundtligt.

Eksempel:

Trompet?Karat8

Raket#Tomat2

Flag&Pegepind68

Kaffe%Springer9

GulGrineFisk2#

Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu