recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Et par spørgsmål angående Kodi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Et par spørgsmål angående Kodi

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Et par spørgsmål angående Kodi
    Sendt: 23-April-2021 kl. 09:22

Jeg har nu installeret Kodi samt det add-on der hedder Universal Movie Scraper, og har herefter disse spørgsmål.
1. Hvordan sætter jeg Kodi til at "scrape"? Og hvordan sættes Kodi til at bruge Universal Movie Scraper som default? Efter jeg har tilføjet placeringen af min filmsamling bliver der nemlig ikke vist hverken cover, beskrivelse af film m.v.
2. Hvordan sætter jeg Kodi til at bruge Zoom Player som afspiller i stedet for Kodi's indbyggede afspiller?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2021 kl. 10:43
Update:
Jeg har fundet svar på spøgsmål1 her: https://kodi.wiki/view/Adding_video_sources#Set_Content

Så mangler jeg blot svar på spørgsmål 2.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2021 kl. 15:52
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2021 kl. 06:57
Hvorfor ønsker du at skifte afspiller?
Personligt har jeg endnu til gode at opleve et videoklip, den ikke vil afspille...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2021 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Hvorfor ønsker du at skifte afspiller?
Personligt har jeg endnu til gode at opleve et videoklip, den ikke vil afspille...


Der er mange flere funktioner i Zoom Player, f.eks.:
Zoom
Reverse playback
Slow motion
Frame by frame forward/back
Jump predefined seconds/minutes
Den er i det hele taget ekstrem konfigurerbar, så du kan indstille den nøjagtig efter dine ønsker.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2021 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Måske det her kan hjælpe: https://www.videoconverterfactory.com/kodi/kodi-external-player.html


Det ser ellers så nemt ud. Det er det bare ikke. Jeg har fulgt vejledningen til punkt og prikke, men får ingen mulighed for at vælge afspiller når jeg højreklikker på en videofil.
Windows 10, 64 bit
Kodi 19.0.0.0

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2021 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

  Kodi 19.0.0.0

Hej.

Overskriften i linket er: 'Step-by-step Guide on How to Adopt External Video Player for Kodi Leia/Krypton'.

Kodi Leia er ver 18 og Kodi Krypton er ver 17. Måske skulle du prøve at installere en Kodi ver 18.9? 
Det er den som jeg stadig bruger, og jeg kører kun Kodi på Android.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 25-April-2021 kl. 11:49
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2021 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Måske skulle du prøve at installere en Kodi ver 18.9? 

Hvis jeg gør det, kan jeg så gemme mit filmarkiv fra version 19 og importere det i version 18. Jeg orker snart ikke at skulle til at scrape hele samlingen igen og rette forkerte film.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2021 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Måske skulle du prøve at installere en Kodi ver 18.9? 

Hvis jeg gør det, kan jeg så gemme mit filmarkiv fra version 19 og importere det i version 18. Jeg orker snart ikke at skulle til at scrape hele samlingen igen og rette forkerte film.

Flemming

Hej.

Jeg ved det ikke. Men Kodi er et fælles projekt blandt nogle Kodis brugere.
Jeg har læst om store forskelle i nogle af de add on der findes til Kodi. Det er derfor jeg ikke har travlt med at komme fra ver 18.9 og op til den nye ver 19.0
Men hvis du vil afprøve linket og Kodi 18.9 kunne du oprette en anden 'Test' bruger i Windows 10, eller måske en dual boot.

Hilsen Carsten. 

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2021 kl. 14:41
Så er jeg gået tilbage til version 18.9. Jeg kunne godt eksportere arkivet fra version 19.0 til 18.9, men er desværre lige vidt. Jeg får stadig ikke mulighed for at vælge afspiller efter at have fulgt ovenstående guide.Ouch
Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2021 kl. 17:40

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu