recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Receiver til TV og streaming af lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Receiver til TV og streaming af lyd

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rasmus87 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-April-2021
Sted: Rødovre
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Receiver til TV og streaming af lyd
    Sendt: 25-April-2021 kl. 23:13
Hej
Jeg har arvet et par flotte Dali Helicon 400. I den forbindelse er jeg på udkig efter en receiver til stereosetup, der både kan håndtere lyd fra TV og streaming af lyd (internet radio og YouSee Musik eller anden udbyder).
På TV fronten har jeg Samsung Q950TS (2020 model med én 2.1 HDMI port).
 
Når jeg undersøger markedet har jeg vanskeligt ved at gennemskue integrationen mellem TV Remote og receiver. Altså hvorvidt jeg kan bruge min TV Remote, så receiver automatisk tænder og slukker og det er muligt at skrue op og ned for lyden.

Mange surround receivere har de ønskede funktioner, men som sagt skal jeg kun anvende til stereo. Dernæst er jeg også i tvivl om jeg giver afkald på HDMI 2.1 funktionalitet, hvis PS5 skal køre gennem receiver. ARC porten på TV er en anden end den ene 2.1 port, der er til rådighed. 
Endelig har jeg en YouSee tv-boks som jeg fortsat gerne vil have til at blive betjent med TV Remote. Er det et problem når den skal køre gennem receiver?

Hvilke receivere ser I som gode valg i min situation?
Det vil være super, hvis det på den ene eller anden måde vil kunne komme til at fungere med Google Assistent. 
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2021 kl. 08:29
Jeg var ude efter det samme og jeg endte med en sonos amp. Den virker altså bare super godt her, tænder selv når TV bliver tændt eller spiller musik når det bliver streamet. Streamer du musik styrer du volumen med din smarphone og til TV/Film bruger du tv'ets remote.


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu