recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er F1TV efterhånden pengene værd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er F1TV efterhånden pengene værd?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er F1TV efterhånden pengene værd?
    Sendt: 04-Maj-2021 kl. 12:20
Nogen som har F1TV abonnement? Kan huske der i starten var en masse begyndervrøvl og mange rasende kunder. Er det bedre nu?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perkjaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2021 kl. 13:33
Jeg har nu haft F1TV i 3 år. Jeg bruger for det meste AirPlay til mit ATV.

I 2019 var det ret ringe både med billedkvalitet og stabilitet.

I 2020 var billedkvaliteten stadig lidt ringe men jeg havde sjældent problemer med stabiliteten.

I år er der sket en del og de har hævet billedkvaliteten meget. De understøtter nu også officielt både AirPlay og Chromecast fra deres mobil apps. Det eneste problem jeg har med stabiliteten er når jeg bruget AirPlay direkte til mit LG TV. Så stopper billed og/eller lyden en gang i mellem. Jeg ved dog ikke om det er et generelt problem med AirPlay og TV'et eller det er et F1TV problem, da jeg ikke bruger AirPlay ret meget. Airplay til ATV og Chromecast til nVidia Shield har kørt fint uden problemer.
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZackGem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2021 kl. 21:44
Det er klart det bedste det har været.
Både på stabilitet og kvalitet.

Specielt et kæmpe skridt i den rigtige retning, at man kan pause og spole i live udsendelse, så man kan time videoen med den live timing.

Der kommer app til Apple TV lidt senere på året.

Jeg har været en af de store kritikere de seneste år, da de virkelig har fucket i det. Jeg oplever stadig enkelte udfald, som jeg ikke har når jeg ser det på Viaplay UHD - Så de er der ikke endnu, men tæt på.

Bruger det i dag kun til onboard, da jeg ser "main streamet" via Vipaplay UHD streamet (som er reklamefrit).

Hvis de får fikset de sidste ting, så skifter jeg rent til F1 TV, da Viaplay prisen er helt ude i hampen, når man kun bruger det til F1.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2021 kl. 07:52
Tak for info, lyder som om det er blevet meget bedre, men måske stadig ikke helt pengene værd, eller ...?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2021 kl. 11:57
Om det er pengene værd for dig kan vi andre vel ikke svare på.
Til top
denmike Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér denmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2021 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Tak for info, lyder som om det er blevet meget bedre, men måske stadig ikke helt pengene værd, eller ...?
De 50 EUR / år de tager i fx Grækenland er meget fair.
Jeg synes dog ikke, at det er rimeligt, at vi skal betale over det dobbelte i DK...
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2021 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af denmike denmike skrev:

  Jeg synes dog ikke, at det er rimeligt, at vi skal betale over det dobbelte i DK...

Hej.

Hvis man søger en billigere løsning, kan man bruge en VPN. Måske sammen med en gratis broadcaster fra denne liste:

'List of Formula One broadcasters'



Jeg ved ikke om det er tid til at lave lidt reklame for Windscribe VPN. Deres gratis option har 10 forskellige lande:

 United States
 Canada
 United Kingdom
 Hong Kong
 France
 Germany
 Netherlands
 Switzerland
 Norway
 Romania

Quote: 'Well you start with a 2GB plan, don't need to sign up, but when you create an account with your email it will update to 10GB.'  Både de 2GB og de 10GB er pr løbende måned. Og nulstilles hver måned på datoen for, hvornår du begyndte.
 
 
Her er et link til Windscribes andre priser:
 
 
Citat: 'Build a plan
Billed $ 1.00 per location per month
And another $ 1.00 for unlimited per month'
 
Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 05-Maj-2021 kl. 13:28
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 334
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2021 kl. 17:48
kører meget fint og ok kvalitet sammenlignet med YouSee stream af 3+, har ikke brugt det tidligere år så ved ikke hvad de kommer fra og har ikke set viaplays 4k stream.

Til det første løb forsøgte jeg uden meget held at kører mainstream i et browser vindue og onboard i et andet, men har faktisk ikke fået tjekket op på om det er en begrænsning der er eller noget med mit setup, nogen der ved det?
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZackGem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2021 kl. 09:06
Du kan på PC godt starte flere vinduer på samme tid.
Jeg køre selv et 3 skærms setup, hvor jeg køre Viaplays UHD strem på midterste skærm, og så 2 forskellige onboard kamera på de 2 andre skærme - Dvs. 2 vinduer/streams fra F1 TV på samme tid.
Og så selvfølgelig 2 tablets som viser henholdvist timings og trackpositions :-)
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 334
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2021 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

Du kan på PC godt starte flere vinduer på samme tid.
Jeg køre selv et 3 skærms setup, hvor jeg køre Viaplays UHD strem på midterste skærm, og så 2 forskellige onboard kamera på de 2 andre skærme - Dvs. 2 vinduer/streams fra F1 TV på samme tid.
Og så selvfølgelig 2 tablets som viser henholdvist timings og trackpositions :-)

Tak for info, må lige give det et skud igen. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu