recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - bruge ekstern dac til iphone i apple carplay?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

bruge ekstern dac til iphone i apple carplay?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Xstatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Xstatic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: bruge ekstern dac til iphone i apple carplay?
    Sendt: 05-Maj-2021 kl. 13:50
hej,

mit værende setup i bilen er:
Burmester anlæg - men med Helix v twelve forstærker istedet for Burmester forstærkeren.
Jeg bruger kablet carplay m iphone 12.

Jeg elsker god lyd, og streamer i hifi kvalitet fra Tidal når jeg er ude og køre (hvilket jeg tit er).
Jeg ved ikke om det vil være en fordel med en ekstern dac til min iphone, og jeg ved ikke om jeg overhovedet kan bruge carplay hvis iphonen er tilsluttet en dac...? For så skal der vel gå et kabel fra dac'en over i usb carplay stikket i bilen, og vil det fungere?

Håber der er nogle af jer der kan hjælpe - det har været umuligt for mig at finde svar på dette ved intensiv søgning rundt omkring.

Jesper

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2021 kl. 17:24
Din mobiltelefon forbinder til din bil via USB - altså ren dataoverførsel - herunder musik og fjernstyring af apps på telefonen.

En DAC, er en elektronikdims der oversætter digitale signaler til analoge signaler (Digital/Analog Converter). Hvis du sætter en DAC til din telefon, kommer der et analog signal ud af telefonen (som i et hovedtelefonstik).
Disse analoge signaler, vil du så føre ind i USB stikket i bilen?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Xstatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Xstatic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2021 kl. 21:15
ja det var tanken.
Er blevet klogere siden jeg skrev først :)

Jeg troede at iphonen konverterer fra digital til analog og sender videre til bilens forstærker.
Men er nu blevet oplyst om at når den er kablet fra lightning til usb, at telefonen ikke konverterer noget, men sender det digitale signal videre, og bilens forstærker laver konverteringen fra digital til analog.
Og dermed giver mit oprindelige spørgsmål ikke mening :-)


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu