recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lille hjemmebiograf
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lille hjemmebiograf

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lille hjemmebiograf
    Sendt: 07-Maj-2021 kl. 21:11
Så har jeg endelig fået bygget min lille hjemmebiograf. 

Rummet er ca. 4,3m x 3.3m x 2,3m, malet mat sort.
Sort Troldtekt i loftet. Det dæmper rumklang helt vildt.
12 stk Philips Hue color GU10 spots.
90" fastrammet lærred fra Elite Screens.
Dali Opticon 5.0. højtalersæt. Jeg synes ikke, at jeg mangler bas, men kan man få for meget bas.
Sony Vpl 45 projektor.
Denon 4400X suround reciever.
En gamle AMD NUC-like pc, som kører KODI, til afspilling af musik og film. Den styre også lyset når film startes, pauses og stoppes. Fed lille gimmick

Og en Oppo BDP-83 til når KODI driller.

Her er lidt billeder:

Lærred fra venstre

Lærred fra højre

3 personers sofa og puf



Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2021 kl. 06:16
fin lille bio

Dejligt at se projektor setup

Dem er der ikke så meget af mere
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2021 kl. 06:42
Fint setup. Er dine baghøjtalere ikke placeret for højt ift lytteposition i din sofa?
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2021 kl. 07:49
Flot resultat! Ville ønske jeg havde muligheden.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2021 kl. 08:08
De sidder lidt højt, når jeg når slutningen af den sene forstilling. Altså der hvor er jeg flydt ud i sofaen.

Suroundhøjtalere er placeret ca 30-40cm over ørehøjde, i forhold til når sidder opret i sofaen.
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2021 kl. 08:12
Tillykke med bio'en, ser godt ud. Selv om du ikke syntes du mangler bas, så syntes jeg du skylder dig selv at prøve at låne en sub. Har selv prøvet uden sub, men det er bare ikke det samme som med 🙂
Frank
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2021 kl. 09:11
Ingen tvivl om at en subwoofer eller flere af dem vil tilføre noget positivt i langt de fleste tilfælde, her tænker tænker ikke kun på lydtryk og dybde etc. men mere en jævn fordeling af bassen på flere lytte positioner, jeg er med på at dit rum er på ca.14m2 og har 2.3m til loftet så der er ikke så mange kubikmeter luft bassen skal udfylde.

Men 2 mindre og gode subs vil klart aflaste dine front højtalere og ikke mindst din receiver når du fyre lidt opSmile
Men som Frank13 er inde på, prøv med en subwoofer.

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2021 kl. 13:18
Lidt OT
Hvor har du købt reolen, hvor projektoren står?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2021 kl. 16:27
Reolsystemet hedder BROR og er fra Ikea.
https://www.ikea.com/dk/da/cat/bror-system-42245/
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu