recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 24p forsvundet på Apple TV4 efter opdatering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

24p forsvundet på Apple TV4 efter opdatering

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Per S Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 24p forsvundet på Apple TV4 efter opdatering
    Sendt: 22-Maj-2021 kl. 22:06
Hej derude. 
Er jeg den eneste der længere ikke kan vælge 24hz under indstillinger - video?

Førhen har jeg selv kunnet vælge hvad der skulle sendes til mit TV, men nu er der dukket nogle andre formater op, hvor de fleste understøtter 30hz og NTSC?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2021 kl. 22:26
Den skifter stadig til 24.000 eller 23.976Hz når du sætter den til match frequency, alt efter hvad du ser.
Til top
Per S Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2021 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Den skifter stadig til 24.000 eller 23.976Hz når du sætter den til match frequency, alt efter hvad du ser.

Hej. 
Ja det er rigtigt. Det. Virker fint med diverse streamingtjenester, ingen problemer der. Men den app jeg bruger til afspilning fra min Nas, kan ikke få Apple TV til at ændre det, så det resulterer i at billedet hakker lidt hver 2-3 sek. ret træls når man får øje for det. 
Jeg blev glad da Apple begyndte at understøtte 24p, og man kunne ændre det selv, men nu er den mulighed desværre fjernet. Det er ikke sikkert der er noget at stille op, men håber det da!


Redigeret af Per S - 22-Maj-2021 kl. 22:34
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2021 kl. 22:39
Appen du bruger skal opdateres til at understøtte funktionen. Du må skrive til udviklerne.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 04:25
Jeg fandt i øvrigt 24 og 23.976Hz på mit Apple TV, men jeg bruger så også den nyeste beta software. Jeg er også ret sikker på, at de opdateringshastigheder har været fjernet i et stykke tid.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2021 kl. 12:07
Den manuelle mulighed for 24Hz blev fjernet i tvOS 14.5. Sammen med opdateringen der tilføjede understøttelse for både 24.000 og 23.976 Hz.

Men det kunne godt de ud som om, at det kommer tilbage senere. Der er flere, som savner den manuelle mulighed.
Til top
Per S Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2021 kl. 16:11
Ja det kunne være fedt. 

Det passer fint med at det forsvandt ved 14.5, har i hvert fald ikke haft problemet tidligere, dog er det lidt tid siden jeg har brugt det. 

Men måske er det på vej tilbage, hvis det ligger i Beta versionen af næste skud. 
Jeg krydser fingre. 

Tak for svarene, jeg troede måske det var mit ATV der havde problemer. 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2021 kl. 17:28
Har du prøvet at bruge beta-versionen? Der er ikke noget hos mig, som ikke virker. Der er lidt knas med ESPN, men det er ikke ødelæggende.
Til top
Per S Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2021 kl. 17:38
hvordan gør man det? Smile
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 11:33
Det kræver en Mac med Xcode. Se her: https://developer.apple.com/support/install-beta/
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu