recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SONY STR-DN1080 + JAMO S 809 HCS 5.0
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SONY STR-DN1080 + JAMO S 809 HCS 5.0

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SONY STR-DN1080 + JAMO S 809 HCS 5.0
    Sendt: 28-Maj-2021 kl. 08:54
Hej med jer.
Søger lidt input.

Jeg har sådan en receiver STR-DN1080 og overvejer at købe et nyt højttaler sæt:

JAMO S 809 HCS med tilhørende ATMOS højttalere.

Men jeg er i tvivl om denne receiver kan trække dette sæt. 
I de tekniske specifikationer kan jeg læse at den kan klare 165W pr kanal ved 6 Ohm.
Men disse højttalere er 8 Ohm. Og specielt front højttalerne er angivet ved Jamo til at have:
120W / 240W
8 Ohm

Jeg tænker at de 240W er for et stereo par. Men hvad tænker i. Vil det være et godt match?

Hvis i har et bedre forslag til et surround sæt i ca samme prisleje er de også velkommen. 
Jeg bor i lejlighed så har ikke brug for et kæmpe raballer med 2 15" sub....
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2021 kl. 09:04
Det kan den sagtens.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2021 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

I de tekniske specifikationer kan jeg læse at den kan klare 165W pr kanal ved 6 Ohm.

Mnaaah ... de 165W er kun, når én kanal er i drift. Det er helt normalt at angive på denne måde, da det ser bedre ud i specs. Ved samtlige syv kanaler i drift ville jeg tro at udgangseffekten er max. 80W, men det er stadig mere end rigeligt til langt de flestes behov, da lyden i en film som regel ikke består af en to timer lang syv-kanals sinustone Wink
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2021 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

I de tekniske specifikationer kan jeg læse at den kan klare 165W pr kanal ved 6 Ohm.

Der står at den kan levere maksimalt 165W / kanal i en 6 Ohms belastning.
Ved 8 ohm er der mindre effekt til rådighed (det har noget med Ohms lov at gøre). 
Men, som andre skriver er det alt for højt sat. Forstærkeren kan dog ganske givet levere al den effekt du har brug for!


Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Men disse højttalere er 8 Ohm.

Jo højere ohmtal, jo mindre belaster du forstærkeren


Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Og specielt front højttalerne er angivet ved Jamo til at have:
120W / 240W

Det betyder at du maksimalt må putte 120 watt ind i højttalerne i lang tid og 240 watt kortvarigt (formodentligt)

Men, helt roligt det kommer du ikke til at gøre, for længe inden da, lyder det ikke godt.....

Godt match, ja som så mange andre højttalere vil være.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2021 kl. 07:00
her ses en test/måling af Sony’ens effekt formåen med forskellige antal tilsluttede højttalere.


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu