recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af nas
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af nas

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af nas
    Sendt: 28-Maj-2021 kl. 19:04
Jeg vil udskifte mit film indhold - eller lagring af dem.
Idag har jeg 4 harddiske tilsluttet min imac, hvor jeg har Plex kørende som server.
Nu får jeg en ny Mac og ville egentlig gemme min gamle imac som Plex server.
Men egentlig vil jeg bare gerne have en netværksharddisk jeg kan tilgå via apple tv og shield.

Den behøver ikke at kunne køre Plex server, da jeg blir ved med at bruge infuse og kodi - samt at det heller ikke udelukker Plex.

Jeg ved ikke hvad mit budget skal være, men mit ønske var en netværksdisk hvor i jeg kan tilslutte mine eksterne harddisk, så de også kan tilgåes via skyen.

Det er udelukkende til film, så backup i form af raid vil jeg ikke bruge plads på.

Nogle gode forslag?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Online
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2021 kl. 06:13
Qnap eller Synology

Så går du ikke galt i byen. 

De findes i alle prisklasser alt efter budget.

Sørg for at købe diske beregnet for NAS.   De fleste har også USB tilslutning. 
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2021 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Qnap eller Synology

Så går du ikke galt i byen. 

De findes i alle prisklasser alt efter budget.

Sørg for at købe diske beregnet for NAS.   De fleste har også USB tilslutning. 

Så eks sådan en her:

Ift de 3.5 der kan isættes, kan jeg købe en helt alm 3.5” sata disk og smide i eller skal de kunne noget specielt til en nas?

EDIT: jeg tror egentlig jeg gerne vil have mulighed for 4 diske og har fundet den her:


Redigeret af Bromberg5 - 29-Maj-2021 kl. 11:10
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2021 kl. 07:42
Ja, du kan bruge almindelige 3.5" diske. Nogle anbefaler diske der er designet til at køre 24/7 som f.eks WD red.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2021 kl. 07:50
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Ja, du kan bruge almindelige 3.5" diske. Nogle anbefaler diske der er designet til at køre 24/7 som f.eks WD red.

Ok ok, tak for svarene:)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Online
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2021 kl. 11:36
det handler om levetid på diske.

Alm egner sig ikke til nas.   Det har det med at fejle for tidligt. 

Nogle tør godt køre med alm diske. Og kan være heldige at de holder flere år. 


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu