recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af Windows 10 Home
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af Windows 10 Home

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2021 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Min PC har Windows 10, men om jeg har en konto, det ved jeg sørme ikke. 
Hent Windows 10 Media Creation Tool her, "Download værktøjet nu" :

Du behøver ikke en konto i første omgang. 
Når du installerer vælger du flueben i "Har ikke license key" (mener jeg det hedder LOL )
Så finder den selv license key fra tidligere installation.
Efterfølgende skal du vistnok oprette en konto, med nuværende Microsoft krav for sikkerhed. 

Det var ihvertfald det jeg oplevede i sidste uge, med en frisk installation på ny harddsik på familiemedlems PC Wink

Mange tak, det er bestemt et forsøg værd.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2021 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Fordi det købe som allerede nævnt stort set ikke indeholder programmer. Jeg kan end ikke redigere et billede.

Hvilken version Windows er der på computeren?

Hvilken computer er det?

Der følger nogle få programmer med Windows, men de programmer du mangler kan du sikkert få andre steder.
Billeder, det klarer du med gimp.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2021 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Fordi det købe som allerede nævnt stort set ikke indeholder programmer. Jeg kan end ikke redigere et billede.

Hvilken version Windows er der på computeren?

Hvilken computer er det?

Der følger nogle få programmer med Windows, men de programmer du mangler kan du sikkert få andre steder.
Billeder, det klarer du med gimp.....


Klaus

Har bestilt home til 199 kr. Venter på en licensnøgle, som sikkert først kommer på mandag.


B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2021 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Har bestilt home til 199 kr. Venter på en licensnøgle, som sikkert først kommer på mandag.
??? 
Hvorfor, hvis der allerede er Win 10 Home på maskinen?

Win 10 Licensnøgle er for livstid, så længe det er samme hardware (motherboard + CPU), licensnøglen hentes fra Microsoft database ved geninstallation. Wink


Redigeret af JørgenT - 29-Maj-2021 kl. 15:05
Mvh. JørgenT
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2021 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Har bestilt home til 199 kr. Venter på en licensnøgle, som sikkert først kommer på mandag.
??? 
Hvorfor, hvis der allerede er Win 10 Home på maskinen?

Win 10 Licensnøgle er for livstid, så længe det er samme hardware (motherboard + CPU), licensnøglen hentes fra Microsoft database ved geninstallation. Wink
Jeg kan ikke se at jeg har Home på min PC. Som nævnt er jeg ingen ørn omkring PC, så jeg valgte det for mig nemmeste
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2021 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg kan ikke se at jeg har Home på min PC. Som nævnt er jeg ingen ørn omkring PC, så jeg valgte det for mig nemmeste


Sådan ser du hvilken version du allerede har:
Klik på flaget i nederste venstre hjørne af skærmen, derefter tandhjulet(indstillinger), vælg System og klik på Om. Udfor systemtype står om det er en 32 eller 64 bit, og længere nede på siden under Windows specifikationer står om det er en Home eller Pro version.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2021 kl. 16:41
Store og mange undskyldninger til alle. Jeg har allerede Home på min PC, men intet billede program. Heldigvis har jeg en svoger som er meget meget klogere end jeg på PC´ere. Han har hjulpet mig.

Tak Bjarne.

God weekend til Jer alle.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2021 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Store og mange undskyldninger til alle. Jeg har allerede Home på min PC, men intet billede program. Heldigvis har jeg en svoger som er meget meget klogere end jeg på PC´ere. Han har hjulpet mig.

Tak Bjarne.

God weekend til Jer alle.
i lige måde.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
jannikmariager Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jannikmariager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2021 kl. 14:55
Jeg købte min Windows 10 Home key her for 85kr 

Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2021 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

[QUOTE=T-Duck]
Min PC har Windows 10, men om jeg har en konto, det ved jeg sørme ikke. Det en Lenovo, jeg glemte desværre, at checke hvilke programmer der fulgt med ved købet - stort set intet.

Hvis den i forvejen har Windows 10, hvorfor vil du så kæbe en ny version?


Klaus


Fordi det købe som allerede nævnt stort set ikke indeholder programmer. Jeg kan end ikke redigere et billede.

Hvor længe, er den så aktiveret?
Jeg vil hellere give fuldt beløb for en ny Windows, i den lokale computerbiks, og så undgå den der kedelige tekst i nederste, højre hjørne om at Windows skal aktiveres...

Eller også bare købe en refurbished computer i samme biks, og så bare bruge den så længe den vil det... Fordi, så er der smidt Windows 10 Pro på den.


Redigeret af mnielsen - 30-Maj-2021 kl. 17:43
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2021 kl. 10:36
Er der nogen der har brug for en aktiveringsnøgle til Windows 10 Home, så har jeg en som du får for free. 

Jeg kan ikke bruge den til noget nu.

Først til mølleSmile

Edit: Nøglen er vækSmile


Redigeret af Hother - 31-Maj-2021 kl. 12:01
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Irontoe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-April-2020
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irontoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2021 kl. 13:39
Koster en Win 10 Home licens ikke 35 kroner på ebay? O.o

Jeg kan i hvert fald finde den til 3,99 EUR
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu