recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC projektor søges?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JVC projektor søges?

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Bestpictures Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 10-Januar-2017
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bestpictures Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2021 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Jeg har haft en RS2000 og en N7 som begge blev sent retur på grund af div problemer, især extremt kontrast degradering i hjørnerne, og farveforskel over dE10 fra center til ene side af billedet.

Bruger pt en gl RS4910 som har bedre kalibreret kontrast og bedre ud af sort gamma end nogle af de N serie jeg indtil videre har set.

Tænker at N serien kommer tilbage på sporet i løbet af nogle generationer. 


Som interesseret hjemme bio entusiast venter jeg også på en ny 4K - JVC projektor som jeg ren faktisk tør investere i.

Efter et utal af dårlige Epson projektorer gennem 00’erne endte jeg med at købe en JVC - HD-950 i 2010 som har været lidt af et held / fra allerbedste hylde da jeg ganske enkelt ikke kan finde nogen fejl på den, derfor også grunden til den stadig ikke er udskiftet.

Havde dog faktisk tænkt N7 kunne have været afløseren, men efter at have læst i diverse forums danske som udenlandske, må man erfare det nok er for tidligt at lægge 50.000 – 60.000 kr. vil simpelthen aldrig kunne leve med dårlig konvergens, lys eller farve uensartethed eller alt andet en projektor kan være belastet af.

Det underlige er når man læser professionelle anmeldelser, så er konvergens, lys eller farve uensartethed noget der sjældent nævnes, noget man først bliver bekendt med når ejerne begynder at udveksle erfaringer i diverse forums.

Det er bare virkelig træls at det stadig i 2021 er så meget forbundet med held om man modtager en dårlig eller en god projektor, samtidig holdt op imod at det er temmelig dyrt udstyr. Det undrer mig JVC ikke sorterer mere kritisk i hvad der kommer til salg.

Håber virkelig der kommer en solid opgradering af N serien til efteråret.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2021 kl. 17:09
Hvis mine JVC X30'ere kunne lade være med at gå i stykker (og JVC gad levere gode lamper) ville jeg heller ikke have behøvet opgradere.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2021 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvis mine JVC X30'ere kunne lade være med at gå i stykker (og JVC gad levere gode lamper) ville jeg heller ikke have behøvet opgradere.

X3-X30  har for lille lamp blower, så tænker måske du vil kunne hente lidt lampe timer hvis du køre den i high altitude mode.
Derudover har jeg kun oplevet problemer med ballast, og skifter du den til en ny original, burde den holde, de Kina reparerede ballastere holder fra 15min til 100 timer, det er noget makværk, og så er de ikke justerede, så lamperne lyser ikke som de skal.
Jeg har lavet en X3 og en X7, og de er da ved at have kørt nogle timer uden problemer.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu