recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ikke-forventelig kvalitet på Viasport UHD under EM
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ikke-forventelig kvalitet på Viasport UHD under EM

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2021 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Det er helt sikkert yousee der er synderen her.


Helt sikkert ikke, bitraten er acceptabel.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2021 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af cloudy cloudy skrev:

Det eneste jeg kan konkludere er at 4K kamera og infrastruktur ikke er til stede på samtlige stadiums og lande, der spilles kampe i.


Hej.

Citat: 'the first of 25 games live on the BBC'.

Citat: 'Viewers with compatible TVs and a high-speed internet connection will be able to watch 22 of the BBC's games in Ultra-High Definition and High Dynamic Range'.



Så BBC skriver, at de KUN vil vise 22 ud af de 25 kampe de viser i 'Ultra-High Definition and High Dynamic Range' 

Hilsen Carsten.

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2021 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:



Så BBC skriver, at de KUN vil vise 22 ud af de 25 kampe de viser i 'Ultra-High Definition and High Dynamic Range' 

Hilsen Carsten.


Når der er to kampe samtidig, kan de måske kun vise den ene i 4K. 
Sådan er det hos Viaplay.
Venlig hilsen
KB
Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cloudy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2021 kl. 15:39
Spørgsmålet er om BBC ikke har samme problemer som Viasat med at levere i ægte 4K og ikke en opskaleret strøm. Er der nogen som har set et bedre 4K billede fra EM end det vi i dk kan få af Viasat?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2021 kl. 08:34
Jeg tror også, at det er kildematerialet, den er gal med. Altså signalet fra det tekniske hold under UEFA. Og så ser det også ud til at svinge en del fra kamp til kamp, hvilket nok forklares af, at EM afholdes i så mange forskellige lande i år.

Viaplay / V Sports 4K-transmissioner under sportsudsendelser plejer at stå bedre.
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2021 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af cloudy cloudy skrev:

Jeg har også undret mig over at Viasat UHD kanalen på yousee ikke er meget bedre end DR fullHD når det kommer til disse EM kampe. Det eneste jeg kan konkludere er at 4K kamera og infrastruktur ikke er til stede på samtlige stadiums og lande, der spilles kampe i.

Derudover oplever jeg kortvarigt flimmer/udfald optil flere gange i minuttet, kun på UHD kanalen. Har aldrig haft de problemer med UHD kanalen før, så det må være noget med EM distribution/enkodning/viasat redigering. Signalstyrken er i top og det sker også hos min familie et andet sted med et andet TV.

I det hele taget er UHD skuffende i denne omgang. Der er ikke styr på det.

Det med flimmer og med fejl konstant på 4k signalet er grunden til at jeg ikke ser flere kampe i 4K på Yousees Viasat UltraHD kanal. 
Det er simpelthen til at eksplodere over. Den viser et stabilt flot 4K billede, og så kommer der enten et par frames med et eller andet mixet ind i billedet(et par billeder taget få sekunder før der bliver mixet ind), eller også laver den de der nasty grafikfejl som om der er fejl i signalet. Den første kamp Italien imod Tyrkiet oplevede jeg INTET overhovedet, men nu er det desværre i hver eneste kamp. Når jeg zapper over til almindeligt HD tv fra feks svensk eller dansk eller tysk tv så laver den på ingen måde de samme nasty fejl i billedet. 

Det er simpelthen SÅ ringe. VM i 2018 havde INGEN problemer i den retning, på den specielle UHD kanal der blev oprettet hos Yousee, og det var også i lækkert HDR. Det er som om man er gået en masse skridt tilbage, det er ikke i HDR og der er en masse tekniske fejl i billedet hvert 3-4 minut, hvilket gør det uudholdeligt at se. Jeg må droppe kampene i 4K, det er ikke til at holde ud med de forbandede små glitches og fejl i billedet KONSTANT. 

Og normalt er der MEGET få kampe på Viasat UHD tv-kanalen som har problemer med signalet. De kan nok tælles på én hånd på en hel sæson. 


Redigeret af isaac - 21-Juni-2021 kl. 08:59
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2021 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jeg tror også, at det er kildematerialet, den er gal med. Altså signalet fra det tekniske hold under UEFA. Og så ser det også ud til at svinge en del fra kamp til kamp, hvilket nok forklares af, at EM afholdes i så mange forskellige lande i år.

Viaplay / V Sports 4K-transmissioner under sportsudsendelser plejer at stå bedre.
Der tror jeg du har helt ret, f.eks. forskellen i kamera kvaliteten. 
Og jeg kan snildt forstille mig at der i produktionen / lokationer, stadig sider noget 6G-SDI udstyr i ledet som kunne været noget af forklaringen, men der kan selvfølgelig være andre ting. 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu