recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Efterlysninger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mikrofon/udstyr til at lokalisere en lydkilde?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mikrofon/udstyr til at lokalisere en lydkilde?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2021 kl. 10:55
Jeg havde en hyletone på grænsen til det hørbare, i hele huset. Efter lang søgning fandt jeg, at det var vandmåleren i kælderen, der alarmerede for udsivning af vand. Der var sprunget et vandrør under køkkenet, som gav 2 kubikmeter vand i døgnet.
Powered by beer and chips
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2021 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af sd sd skrev:

Jeg havde en hyletone på grænsen til det hørbare, i hele huset. Efter lang søgning fandt jeg, at det var vandmåleren i kælderen, der alarmerede for udsivning af vand. Der var sprunget et vandrør under køkkenet, som gav 2 kubikmeter vand i døgnet.



Håber sq da ikke der gik for mange dage inden du fandt frem til problemet
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2021 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af sd sd skrev:

Jeg havde en hyletone på grænsen til det hørbare, i hele huset. Efter lang søgning fandt jeg, at det var vandmåleren i kælderen, der alarmerede for udsivning af vand. Der var sprunget et vandrør under køkkenet, som gav 2 kubikmeter vand i døgnet.



Håber sq da ikke der gik for mange dage inden du fandt frem til problemet
Har prøvet at ha et rørbrud i jorden, og måleren sad i en brønd udenfor. Vi opdagede det først efter ca 1 md, så der var løbet 1/2 års vandforbrug ud i jorden. Men da spildevandet også blir betalt efter måler, søgte jeg om og fik penge tilbage. Men alligevel en dyr omgang hvor forsikringen kun ville betale halvdelen af gravearbejdet og VVS arbejdet Ouch
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2021 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af sd sd skrev:

Jeg havde en hyletone på grænsen til det hørbare, i hele huset. Efter lang søgning fandt jeg, at det var vandmåleren i kælderen, der alarmerede for udsivning af vand. Der var sprunget et vandrør under køkkenet, som gav 2 kubikmeter vand i døgnet.



Håber sq da ikke der gik for mange dage inden du fandt frem til problemet

115 kubikmeter, dvs et par måneder. Jeg fik afgiften retur, og forsikringen betalte opgravning af gården og køkkenet, til de fandt hullet, og nye rør. Jeg betalte selv for et bedre køkken.
Powered by beer and chips
Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 525
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SandSand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2021 kl. 11:52
Ting tager tid ;)
Nu fik jeg endelig taget mig sammen og lukket alle systemer pænt ned og slå HFI relæet fra.
Det gav desværre ingen forskel, hvilket jeg heller ikke havde forventet.

Men i hvert tilfælde tusind tak for alle jeres input. Der er nogen ting jeg skal se på.
Appropos vand så har jeg selv tænkt at det kunne komme via vandrørene. Vi har eks. fået en hjælpepumpe installeret i bygningen for at øge vandtrykket. Jeg bor på 4. sal. Jeg aner dog ikke hvor den pumpe befinder sig eller om det er en mulig kilde.
Jeg skal også stadig se om jeg kan måle mig frem til noget.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2021 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af SandSand SandSand skrev:

Ting tager tid ;)
Nu fik jeg endelig taget mig sammen og lukket alle systemer pænt ned og slå HFI relæet fra.
Det gav desværre ingen forskel, hvilket jeg heller ikke havde forventet.

Men i hvert tilfælde tusind tak for alle jeres input. Der er nogen ting jeg skal se på.
Appropos vand så har jeg selv tænkt at det kunne komme via vandrørene. Vi har eks. fået en hjælpepumpe installeret i bygningen for at øge vandtrykket. Jeg bor på 4. sal. Jeg aner dog ikke hvor den pumpe befinder sig eller om det er en mulig kilde.
Jeg skal også stadig se om jeg kan måle mig frem til noget.

Der blev på side 1 i tråden, også nævnt en fjernbetjening som årsag... Er der røgalarmer, som du kunne hive batterierne ud af, så også tjek disse...

Er lyden kommet EFTER at pumpen blev installeret?

Evt. også:

Kamera
Elektronblitz og andet tilbehør
Gamle mobiltelefoner... 
Kort sagt, ALT små-elektronik, som måtte ligge her og der...


Redigeret af mnielsen - 27-Juni-2021 kl. 12:14
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2021 kl. 12:32
Go jagt .
Husker tydeligt hvordan den periodisk og temmeligt sjældne  “pip” lyd, som indikerede,at min elektriske P-skive trængte nyt batteri, nåede at drive mig til vanvid inden jeg fandt ud af sammenhængen . . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2021 kl. 15:42
Yderligere muligheder foreligger:

Fjernvarme- elmåler.
Vandmåler HAR jo allerede været nævnt. Prøv alligevel at lytte til dem - måske, der er en fejl på én af dem, eller de hyler efter et nyt batteri? (Elmåleren har MÅSKE et batteri for at kunne holde på tallene ved en evt. udefrakommende strømafbrydelse...)

Lyt også udenfor lejligheden... Det kan være, der er en stokdøv nabo, som har noget, der hyler?

Tastatur til evt. tyverialarm, eller selve alarmen - elektronik-kassen?

En oldnordisk ting, som en fastnettelefon?


Redigeret af mnielsen - 27-Juni-2021 kl. 15:47
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 525
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SandSand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2021 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Er lyden kommet EFTER at pumpen blev installeret?


Jeg har ikke helt styr på tidslinjen. Men jeg husker det som om det godt kunne passe sammen.

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Lyt også udenfor lejligheden


Jeg har prøvet om jeg kunne høre det ud af vinduet, men lyden drukner i alt muligt andet støj så. Kan dog godt høre det ude i trappeopgangen.

Og igen tak for alle forslagene. Jeg sætter pris på det.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2021 kl. 21:31
Kan dine naboer også høre det?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2021 kl. 21:46
Der ER jo godt nok lige den der pumpe... Kunne du prøve at få viceværten til kort, at slukke den, og så høre, om lyden fortsat er der?
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2021 kl. 10:57
Jeg har haft adskillige af sådanne problemer.

- led pærer og lysdæmpere
- Switchmodeforsyninger

Jeg har også haft nogle som ikke havde forbindelse til elnettet

- i min tidligere lejlighed var der en resonans brummelyd fra vandpumpen i kælderen. Viceværten kunne intet høre, men det ændrede da jeg fik nogle andre lejere med på ideen. Derfor tjek om lyden kan have forbindelse til pumpe/radiatorer

- Jeg har en ældre logitech multifjernbetjening. omkring en gang om året går den i baglås og begynder at hyle. eneste løsning er at tage batterierne ud og sætte dem i igen. Det kan sikkert også ske mad andre ting der kører på batterier.

og tidligere kunne det altid være en transistorradio man ikke havde opdaget var tændt


Redigeret af slumbert - 29-Juni-2021 kl. 10:58
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu