recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google Assistent ubrugelig efter telefon reinstall
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google Assistent ubrugelig efter telefon reinstall

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Google Assistent ubrugelig efter telefon reinstall
    Sendt: 30-Juni-2021 kl. 16:42
Hej
Har en Nokia 8.1 med Android 11 og et sæt Jabra active 75t earplugs.
Har længe brugt Google Assistent sammen med mine earplugs til at skrive og læse SMS'er.
Det har sådan set fungeret nogenlunde, selvom der har været kortere perioder hvor det ikke har virket.

Nu var min telefon blevet så fucket up, så jeg lavede en nulstilling, og instalerede Androis og alle apps forfra, så nu kan min telefon vel køre et års tid igen, før Android endnu engang skal wipes.

Men Google Assistent fungere nu som vinden blæser.
Jeg aktivere Google Assistent med dobbelt klik på mit headset, og musikken stopper.
Jeg siger: hvad er klokken
Google svarer: Modtaget, men du skal først låse din enhed op
Hvorfor fanden siger den pludselig det?
Nå, jeg går ind og aktivere Smart Lock, og tilføjer mit headset til godkendte enheder.
Låser telefonen, og aktivere Google Assistent på mit headset, og siger: hvad er klokken.
Google svarer: Klokken er 16:25Clap

Aktivere Google Assistent igen, og siger: send besked til Hans Hansen
Efter et par sekunder hører jeg de sidste 0,2sekunder af en tale fra google, og derefter at blip, og et par sekunder efter, starter musikken igen.

Aktivere Google Assistent igen, og siger: send besked til Hans Hansen
Google svarer: OK, vil du sende en besked hvor der står send besked til Hans Hansen eller ændre den.
Jeg svarer så ændre den, og kan så lave en ny besked med den korrekte besked og sende den.

Et minut efter, aktivere jeg igen Google Assistent og siger: send besked til Poul Hansen
Google svarer: Modtaget, men du skal først låse din enhed opOuchOuch

Aktivere Google Assistent og siger: læs besked
Google svarer: Jeg kan ikke læse di......

Låser telefon op og Aktivere Google Assistent og siger: læs besked
Google svarer: Hvis du vil fortsætte, skal Google have adgang til notifikationer på din enhed.

De fleste telebeskeder jeg får fra Google Assistent, mangler der som regel det første sekund af, og tit så mangler det sidste sekund også.

Kan det virkelig passe at Google Assistent er helt ubrugeligt, især hvis man vil bruge fra en låst enhed?
Mvh Jesper
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2021 kl. 19:49
kigger med, synes heller ikke Google Assisitent er optimal

Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2021 kl. 07:35
Det jeg syntes er mest frustrerende, er at den ene dag fungere det rimelig godt, mens det overhovedet ikke fungere næste dag.
Utroligt ustabilt og ikke til at regne med.
Jeg kan forstå at GA engang imellem ikke forstår hvad man siger til den, men at man pludselig den ene dag er tvunget til at låse sin telefon op, og en anden dag mister man starten og slutningen af talebeskeder, det fatter jeg ikke.
Mvh Jesper
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2021 kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Hej
Har en Nokia 8.1 med Android 11 og et sæt Jabra active 75t earplugs.
Har længe brugt Google Assistent sammen med mine earplugs til at skrive og læse SMS'er.
Det har sådan set fungeret nogenlunde, selvom der har været kortere perioder hvor det ikke har virket.

Nu var min telefon blevet så fucket up, så jeg lavede en nulstilling, og instalerede Androis og alle apps forfra, så nu kan min telefon vel køre et års tid igen, før Android endnu engang skal wipes.

Men Google Assistent fungere nu som vinden blæser.
Jeg aktivere Google Assistent med dobbelt klik på mit headset, og musikken stopper.
Jeg siger: hvad er klokken
Google svarer: Modtaget, men du skal først låse din enhed op
Hvorfor fanden siger den pludselig det?
Nå, jeg går ind og aktivere Smart Lock, og tilføjer mit headset til godkendte enheder.
Låser telefonen, og aktivere Google Assistent på mit headset, og siger: hvad er klokken.
Google svarer: Klokken er 16:25Clap

Aktivere Google Assistent igen, og siger: send besked til Hans Hansen
Efter et par sekunder hører jeg de sidste 0,2sekunder af en tale fra google, og derefter at blip, og et par sekunder efter, starter musikken igen.

Aktivere Google Assistent igen, og siger: send besked til Hans Hansen
Google svarer: OK, vil du sende en besked hvor der står send besked til Hans Hansen eller ændre den.
Jeg svarer så ændre den, og kan så lave en ny besked med den korrekte besked og sende den.

Et minut efter, aktivere jeg igen Google Assistent og siger: send besked til Poul Hansen
Google svarer: Modtaget, men du skal først låse din enhed opOuchOuch

Aktivere Google Assistent og siger: læs besked
Google svarer: Jeg kan ikke læse di......

Låser telefon op og Aktivere Google Assistent og siger: læs besked
Google svarer: Hvis du vil fortsætte, skal Google have adgang til notifikationer på din enhed.

De fleste telebeskeder jeg får fra Google Assistent, mangler der som regel det første sekund af, og tit så mangler det sidste sekund også.

Kan det virkelig passe at Google Assistent er helt ubrugeligt, især hvis man vil bruge fra en låst enhed?

Lyder som et problem relateret til din Nokia telefon.

Har aldrig oplevet lignende problemer og bruger GA hver dag, også til beskeder. Min telefon er en OnePlus med Oxygen OS baseret på Android 11.


Redigeret af Deschain - 02-Juli-2021 kl. 08:05
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2021 kl. 21:01
Google Home og Assistant er desværre begge elendige produkter. Jeg har givet op.
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2021 kl. 21:35
Ingen problemer her, bruger det dagligt og ofte som du beskriver, dog på en Samsung. Synes Google Assistent er et super produkt, intuitivt og, for mig, velfungerende.
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2021 kl. 22:44
Jeg har heller ingen problemer med Google Assistent på min Nokia 7+
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2021 kl. 20:01
Som regel virker GA ok, hvis jeg låser min telefon op først, men så er ideen med GA ligesom forsvundetOuch
Mvh Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu