recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - lytterum (Lyngdorf)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

lytterum (Lyngdorf)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
madass32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2008
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madass32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: lytterum (Lyngdorf)
    Sendt: 06-Juli-2021 kl. 12:47
Hej

Har købt et hus og lavet et køkken alrum som også bliver det primære lytterum. mit problem er nu at lyden er super ringe, en kombi af nye gulve, store glasvinduer og hårde køkken overflader giver et lille "spidst" ekko. Har ELAC og primare og så snart volumen komme lidt op så går det op i hat og briller især bas. 
min tanke er nu at prøve noget lyngdorf med Roomperfect og jeg vil egentlig høre om der er nogen her på Recordere med praktiske erfaringer med Roomperfect. 

Har fået demo af Lyngdorf og min umiddelbare opfattelse er at den kan gøre noget godt, -bedre, men om den kan lave lort til guld?
Kan det redde lyden i så svære omgivelser?

Hilsen Mads
LG 55C7, Primare SPA22, ELAC 403, Raumfeld, Project carbon pladespiller.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2021 kl. 12:40
Mit stereo (med Lyngdorf) spiller klart bedst efter jeg fik dæmpet rummets ekko. Havde en stue som kunne gøre ekkodalen på Bornholm misundelig. Ekko kan Lyngdorf ikke fjerne, det kræver møbler og tæpper/gardiner...

Frank
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu