recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd til køkken - badeværelse - teresse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd til køkken - badeværelse - teresse

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd til køkken - badeværelse - teresse
    Sendt: 06-Juli-2021 kl. 12:53
jeg er på udkig efter et system, hvor man nemt kan stream fra telefon til direkte højtalere. 

Det skal være til hele huset, køkken, badeværelse, udenfor på teressen. Hvilkne systemer findes der, og værd at kigge efter?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6976
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2021 kl. 13:32
Sonos

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4271
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2021 kl. 13:40
Hvilken tlf? Hvis det er iPhone, er der Airplay2 højttalere af forskellige mærker. Bluetooth er ikke så god kvalitet mere.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2021 kl. 14:09
Sonos er også mit bud 

Et par Play1 spiller fint - så længe du ikke hold PAARRRTTTTYYYY ;)

Har lige bestilt en Roam også, til brug "rundt omkring"
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2021 kl. 10:22
Jeg har lige sat 4 stk. Google Nest og en Google Nest Hub 2 (lille skærm/højttaler - men ikke nødvendig) op rundt omkring i huset.

De koster 600 kr. stykket og lyder forbløffende godt. Jeg bruger dem meget til Podcasts.

I stuen har jeg en Chromecast Audio på HiFi anlægget.

Det hele konfigureres i Google Home App'en.

Jeg kan herefter også styre afspilning med stemmekommandoer - f.eks.: 
"Hey Google - Spil DR P8 Jazz i soveværelset
eller 
"Hey Google - Spil Jazz fra Spotify i hele huset"
eller
"Hey Google - skru lidt op i køkkenet"

Mikrofonen kan slås fra på en fysisk knap på højttalerne, hvis man ikke ønsker at anvende dem.

En løsning til ca. 3.000 kr. for en løsning til 5 rum - så er du i gang.








Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2021 kl. 12:02
Selv tak.

Til top
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2021 kl. 08:23
hej, efter større reseach er jeg blevet rimelig hook på Google setuppet. Især med nemme kommander samt tablet/højtalen til køkkenet. 

Modellerne Max, har du hørt/set disse modelleR? Kan se det ikke bliver solgt i dk. Men tablet i Max med 10t og større højtale inkl cam tiltrækker dog til at bestille udlansk. 

Beklager jeg ikke svarede, har haft travlt på arbejde og “ glemt “ min post herinde 
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2021 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af stillersen stillersen skrev:

hej, efter større reseach er jeg blevet rimelig hook på Google setuppet. Især med nemme kommander samt tablet/højtalen til køkkenet. 

Modellerne Max, har du hørt/set disse modelleR? Kan se det ikke bliver solgt i dk. Men tablet i Max med 10t og større højtale inkl cam tiltrækker dog til at bestille udlansk. 

Beklager jeg ikke svarede, har haft travlt på arbejde og “ glemt “ min post herinde 
OK - held og lykke med Googleprojektet!
Og nej - jeg har kun erfaring med de Google Nest og Google Nest Hub.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu