recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - irret kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

irret kabel

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: irret kabel
    Sendt: 07-Juli-2021 kl. 10:05
jeg har 25m sort jordkabel der dog ikke ligger i jorden men her forleden skulle stikket ude ved diseq laves om, der opdager jeg den yderste strømpe i kablet den er hvid og støvet, hvor længe vil sådan et kabel holde endnu.

Der kommer fint signal igennem, kablet har ikke været udsat for vand, men det er sikkert den alm fugt der trænger ind.

problemet har være tder før, det måtte kablet klippes lidt op ad gangen indtil kabel strømpen var helt ren det kostede 8m af kablet så parabolen måtte skifte placering
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2021 kl. 10:18
Når kobber ikke er beskyttet, så vil det angribes af vejr og vind og begynde at irre det kan ikke undgås, det samme sker med de kobber ting man måtte have i huset, det er derfor de skal pudses med mellemrum.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2021 kl. 10:22
Tak for dit svar, Så det er ikke noget og bekymre sig om sålænge der er signal igennem kablet.

Var nu mere bekymret over om evt fugt kan vandre hele vejen igennem kablet og frem til modtageren, selvom kablet ikke direkte er udsat for vand.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2021 kl. 10:31
Det er jo ikke være end at du kan skifte kablet den dag der ikke længere kommer signal igennem. Har du husket at bruge vulkaniserende tape eller silicone hvor F-stikket er monteret? At du har flyttet parabolen fordi der er klippet 8m af kablet synes jeg er helt hen i vejret. Jeg havde valgt at købe et nyt kabel.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2021 kl. 10:43
Helt hen i vejret var det nu ikke, kablet var så langt at der var problemer med og få signal igennem, på den nye placering var der allerede en skål så istedet for der render et kabel tilbage til den placering hvor skålen er nu har jeg løst et andet problem.

der er brugt silikone, men det tape du nævner vil jeg få fat i istedet for.

Vedr kabel så ligger det i skuffen og venter.
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2021 kl. 10:10
Er de f-connectorer du benytter udstyret med en silicone-krave?

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2021 kl. 10:31
Nej det er alm, har du et link til sådan nogen.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu