recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-C på windows pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVB-C på windows pc

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
tvviewer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2005
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvviewer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2021 kl. 00:29
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Hvis det er et krav med et common interface kort. Foreslog jeg en let brugt Dreambox DM 900, lige som den jeg har købt til min søster til 1001 DKr incl forsendelse fra ebay i Tyskland. Den har to tunere og en 1TB SATA harddisk indbygget i en skuffe på bagsiden. Ved at bruge en harddisk med SATA interface til at optage på, undgår man evt frame drops.


Jeg har så selv prøvet at tage SATA harddisken ud af skuffen og forbinde den til en USB til SATA adapter og overføre videoer fra boksens Harddisk og til min Windows 10 PC.  
Her bruger jeg så Ext2Fsd-0.69.exe når jeg ønsker at læse fra et Ext4 Linux fil system. Men denne overførsel behøver IKKE at være særlig hurtig, da hele optagelsen allerede ligger på harddisken, uden  frame drops.

Og ved denne løsning behøves man ikke, at have sin PC tændt, mens man optager.

Hilsen Carsten.



Er dm900 så en tv-server på lokalnetværket, som f.eks. kodi eller andre klienter kan vise/optage signalet fra?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2021 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af tvviewer tvviewer skrev:

Er dm900 så en tv-server på lokalnetværket, som f.eks. kodi eller andre klienter kan vise/optage signalet fra?

Hej.

Citat: 'Der er et fint webinterface på DM900, som du kan benytte fra din webbrowser. Her kan du betjene, streame indhold fra boksen, sætte timere og meget mere.

Det er også værd at nævne, at der findes en række apps til dine mobile enheder, der kan benyttes til at fjernbetjene, se TV-Guide, streame indhold fra boksen med mere.'



Jeg installerede DM900 hos min søster uden forbindelse til Internettet. Senere installerede jeg en USB 150 Mbit/s WiFi Adapter, som jeg bare havde liggende og koblede den på den på hendes hjemme netværk. Boksen modtager jævnligt firmware opdateringer, som hun bare trykker OK til.

Men jeg har aldrig haft mulighed for at lege med dens webinterface. Så jeg tror at vi skal spørge andre forum medlemmer, hvilke muligheder der er?
Eller måske er der en, der kan finde en YouTube video. Enten for DM900 eller den lidt større DM920.

Hilsen Carsten.
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu