recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med 2 transpondere på 1 west
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med 2 transpondere på 1 west

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pade2204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med 2 transpondere på 1 west
    Sendt: 10-Juli-2021 kl. 23:49
Hej med jer,

Jeg oplever problemer med 2 transpondere på 1 west. Ofte flimrer billedet på disse:

Thor 6 10.716 GHz, POL H  (TV2 kanaler)
Thor 6 10.934 GHz, POL V (DR kanaler bla.)

Jeg oplever problemer når billedet står stille eller er på et decideret still-billede (men ikke altid, kun i perioder). Det er kun set på DR1, DR2, TV2, TV2 Sport X, TV2 Sport og TV2 News.
- alle andre kanaler virker fint.


Har forsøgt med 3 forskellige bokse, geninstalleret software. 2 forskellige LNB, 3 forskellige TV, prøvet med både DVB-S2 og DVB-S2X tunere - kablerne er super godt isoleret kabler også.
Signal styrke er altid fint over 14db/90% - uden BER og uden udsving.

Telenor behandler ikke slutkunde problemer (siger de), selvom jeg ikke har set eller fejlsøgt noget lignende i de 20 år jeg har kendt til satellitsystemer. At tage fat i udbyder orker jeg næsten ikke.

Er der nogen andre som har lagt mærke til det samme?

Tak.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu