recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forhandler svarer ikke?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forhandler svarer ikke?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forhandler svarer ikke?
    Sendt: 16-Juli-2021 kl. 07:35
Jeg har købt en fjernbetjening til min søsters soundbar på ebay.de
Forhandleren har sendt en forkert fjernbetjening (Samsung), selv om der er et billede af den rigtige fjernbetjening (Panasonic) på fakturaen
Så skrev jeg, at han skulle sende en ny fjernbetjening
Siden har jeg intet hørt
Er der et sted på ebay.de, jeg kan skrive til, så de griber ind og tager kontakt til forhandleren?
Kan ikke lige finde noget
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2021 kl. 07:57
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2021 kl. 08:37
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg har købt en fjernbetjening til min søsters soundbar på ebay.de
Forhandleren har sendt en forkert fjernbetjening (Samsung), selv om der er et billede af den rigtige fjernbetjening (Panasonic) på fakturaen
Så skrev jeg, at han skulle sende en ny fjernbetjening
Siden har jeg intet hørt
Er der et sted på ebay.de, jeg kan skrive til, så de griber ind og tager kontakt til forhandleren?
Kan ikke lige finde noget


Du kan ikke skrive til dem, altså bare sende en mail, du skal gøre en indsigelse via deres system som beskrives her: https://pages.ebay.com/al/en-us/coverage/BuyerProtectionForBuyers.html

Alternativt skal du gøre det gennem paypal, og sige varen ikke er den rigtige - de vil så i 99.99999% af alle tilfælde give køberen ret og refundere pengene. Personligt ville jeg dog starte med at gøre det gennem eBay.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2021 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

  Så skrev jeg, at han skulle sende en ny fjernbetjening

Hej.

Jeg har handlet på eBay og betalt med Paypal i mange år.

I de få tilfælde hvor det er gået galt. Som regel udeblevet eller meget forsinket vare, bør man bare bede Palpay om, at betale alle sine penge tilbage.
Og så bestille den samme vare hos en anden forhandler. 

Det med, at bare om en anden fjernbetjening er en dårlig måde at gøre det på. Det er mange udenlandske forhandlere slet ikke gearet til. 
Og hvem skal så betale for returnering af den oprindelige. Mange forhandlere vil blive frække og kalde det en ombytning efter kundes ønske.

Så mit råd er desværre, at bede om alle dine penge og købe en anden et andet sted.

Hilsen Carsten.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2021 kl. 17:33
Ja, det er da det nemmeste
Hvordan får jeg pengene tilbage, kan ikke lige se link til Paypal?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2021 kl. 17:55
Hej.

Jeg ved ikke om du har købt på den Internationale eBay.com eller på den Tyske ebay.de?

Eller om du har betalt med PayPal eller et Kredit kort?

Men hvis du har købt fra den Internationale eBay.com kan du bare følge det link der tidligere er postet:


Hvis du har købt hos eBay.de skal du finde det tilsvarende tyske link.

Hilsen Carsten.

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2021 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Ja, det er da det nemmeste
Hvordan får jeg pengene tilbage, kan ikke lige se link til Paypal?
I første omgang skal du bruge eBay, men hvis der er gået mere end 60 dage fra købsdato forsvinder den mulighed. Mener det er under Leave feedback -> More actions du finder det.
Ellers ind på din Paypal konto og find betaling for pågældende handel, og opret sag derfra - indenfor 6 måneder fra køb. 
Sælger vil nok forsøge at sno sig udenom, men lav bevismateriale til Paypal i form af billede af modtaget enhed, og faktura for det der skulle have været sendt. 
Jeg har prøvet flere gange med kinesere, de har altid tabt sagen. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2021 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Jeg ved ikke om du har købt på den Internationale eBay.com eller på den Tyske ebay.de?

Eller om du har betalt med PayPal eller et Kredit kort?

Men hvis du har købt fra den Internationale eBay.com kan du bare følge det link der tidligere er postet:


Hvis du har købt hos eBay.de skal du finde det tilsvarende tyske link.

Hilsen Carsten.



Uanset om han har købt på den ene eller den anden side, er fremgangsmåden den samme. Find produktet under dine købte produkter, og vælg "more actions" og derefter at der er et problem med ordren. Man kan også sagtens gøre dette fra den engelske side, selvom varen er købt på .de sitet.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2021 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Jeg har handlet på eBay og betalt med Paypal i mange år.

I de få tilfælde hvor det er gået galt. Som regel udeblevet eller meget forsinket vare, bør man bare bede Palpay om, at betale alle sine penge tilbage.
Og så bestille den samme vare hos en anden forhandler. 

Det med, at bare om en anden fjernbetjening er en dårlig måde at gøre det på. Det er mange udenlandske forhandlere slet ikke gearet til. 
Og hvem skal så betale for returnering af den oprindelige. Mange forhandlere vil blive frække og kalde det en ombytning efter kundes ønske.

Så mit råd er desværre, at bede om alle dine penge og købe en anden et andet sted.

Hilsen Carsten.


Man giver naturligvis sælgeren mulighed for at rette fejlen inden man klager til betalingsudbyderen - alt andet er uopdragent.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2021 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

 Man giver naturligvis sælgeren mulighed for at rette fejlen inden man klager til betalingsudbyderen - alt andet er uopdragent.

Hej.

Det er naturligvis en god ide ved en fysiksk eller almindelig postordre handel. Men ved køb på eBay vil jeg anbefale, at man bruger eBay standard procedure, og IKKE opfinder sine egne. Når man opretter en eBay klage, sender eBay klagen til forhandleren og giver dem 3 dage til at svare.

Mange forhandlere tilbyder at sende varen igen eller at betale pengene tilbage. Det gør de for IKKE at få for mange dårlige sager, og til sidst blive udelukket fra eBay.
Her vil jeg anbefale at man vælger pengene, for hvis man vælger en ny vare og den skulle have samme problem, er køberen ikke sikret længere, da sælgeren jo har løst klagen iføge aftale med køberen.

Efter en klage behandling hos eBay, hvor forhandleren har svaret. Kan jeg ikke se noget uopdragent i, at som sidste mulighed at kontakte betalingsudbyderen og spørge om hvordan de syntes, at man kan komme videre.

Det drejer sig om at bruge de standard procedure som eBay har lavet. Og om IKKE at opfinde sine egne. Så går det meget nemmere.

Hilsen Carsten.

Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2021 kl. 12:45
Forhandleren har givet lyd fra sig, har bedt om - og fået - et foto af den forkerte fjernbetjening
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2021 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Det er naturligvis en god ide ved en fysiksk eller almindelig postordre handel. Men ved køb på eBay vil jeg anbefale, at man bruger eBay standard procedure, og IKKE opfinder sine egne. Når man opretter en eBay klage, sender eBay klagen til forhandleren og giver dem 3 dage til at svare.


Hvad snakker du om? Der er bogstaveligt talt en "produktet jeg har modtaget er ikke som annonceret" knap på ebay præcist som jeg har beskrevet det. 

Det giver sælgeren chancen for at rette fejlen, går du direkte til Payal får sælgeren typisk IKKE denne mulighed, de trækker blot pengene fra hans konto og så står han uden produkt og uden penge. 

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Mange forhandlere tilbyder at sende varen igen eller at betale pengene tilbage. Det gør de for IKKE at få for mange dårlige sager, og til sidst blive udelukket fra eBay.
Her vil jeg anbefale at man vælger pengene, for hvis man vælger en ny vare og den skulle have samme problem, er køberen ikke sikret længere, da sælgeren jo har løst klagen iføge aftale med køberen.


Nej det gør de ikke "for ikke at få for mange dårlige sager" - det gør de for at afhjælpe en fejl. Du er præcist lige så godt sikret på den næste fremsendte vare.

Det er lodret forkret at du skulle være ringere stillet fordi varen bliver ombyttet - Klagen er først løst når køber har modtaget en korrekt og funktionel vare (eller pengene retur).

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Efter en klage behandling hos eBay, hvor forhandleren har svaret. Kan jeg ikke se noget uopdragent i, at som sidste mulighed at kontakte betalingsudbyderen og spørge om hvordan de syntes, at man kan komme videre.


Men det var bare ikke det du skrev, du skrev "I de få tilfælde hvor det er gået galt. Som regel udeblevet eller meget forsinket vare, bør man bare bede Palpay om, at betale alle sine penge tilbage.
Og så bestille den samme vare hos en anden forhandler." altså uden et ord om at klage gennem ebay.

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Det drejer sig om at bruge de standard procedure som eBay har lavet. Og om IKKE at opfinde sine egne. Så går det meget nemmere.


Hvem har opfundet noget?

Hilsen Kasper, der omsætter for rundt en kvart million på ebay årligt.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu