recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjernbetjent Android boks fra PC på Internettet.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fjernbetjent Android boks fra PC på Internettet.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fjernbetjent Android boks fra PC på Internettet.
    Sendt: 16-Juli-2021 kl. 12:17

Hej.

Jeg havde i dag mulighed for at Installere TeamViewer Host på min H96 Max Android Boks, for at prøve mulighederne for Remote Styring af den af. Her kan man styre sin Android enhed fra en PC, som enten er placeret lokalt, eller et elle andet sted ude på det store internet. 

Citat: 'Spejl dine Android-enheder over på en pc døgnet rundt, uanset hvor du befinder dig! Permanent adgang til dine uovervågede Android-enheder (smartphones, tablets, POS, set-top-bokse, displays og meget mere).'


Under installationen spurte den om den skulle installere en Fjernbetjenings Add On. Og det gav jeg tilladelse til.

Her er et skærmbilled fra min PC, der viser skærmen på min H96 Max Android Boks. Jeg kan clicke på de forskellige Apps og der er i nederste ventre hjørne en hvid trekant for Android TILBAGE og en anden hvid cirkel for Android HOME.




Jeg prøvede også med DRTV Android App. Der virker fjernstyringen også, men der overføres kun nogle få billeder pr sekund og der er ca 1,5 sec forsinkelse.



Jeg kan fra PC clikke på DRTV's Stop (Firkant) og Play (Trekant) og det virker.

Jeg kan fra PC clicke på Fuld Skærm (fire pile) og det virker.
Men jeg kan IKKE trykke på ESC for at komme tilbage. Jeg tror at det har noget med opsætningen af Temviewer på PC'en at gøre?
Den hurtige løsning var, at clicke på 'Android Tilbage' i bunden af skærmen, for at komme et skridt tilbage. 

Jeg kan også clicke på 'SE FORFRA' og det virker.


Jeg har tidligere bruget både TeamViewer og  AnyDesk software mellem PC'er. Hvis man ønsker at kunne følge med i udsendelserne husker jeg, at AnyDesk sender flere video billeder i sekundet end TeamViewer.
 

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 16-Juli-2021 kl. 12:45
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu