recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Løst: Den bedste WiFi analyser til iPad
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Løst: Den bedste WiFi analyser til iPad

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2021 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

på du bruge Apples egen airport app.
Jeg har ikke en airport. Så der sker ikke rigtig noget. 
Tidligere virkede wifi scanner i airport utlility uden man havde en airport, men det kan måske have ændret sig. 
Man skal dog huske lige at slå wifi scanner til under indstillinger, det er ikke i selve appen man slå det til, men i indstillingerne “grå tandhjul” og rul ned til airport, du vil efterfølgende få en wifi scanner oppe i højre hjørne, WIFI SØGNING i selve appen.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2021 kl. 20:21
airport virker fint på min telefon. Jeg har aldrig haft en airport
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2021 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

på du bruge Apples egen airport app.
Jeg har ikke en airport. Så der sker ikke rigtig noget. 
Tidligere virkede wifi scanner i airport utlility uden man havde en airport, men det kan måske have ændret sig. 
Man skal dog huske lige at slå wifi scanner til under indstillinger, det er ikke i selve appen man slå det til, men i indstillingerne “grå tandhjul” og rul ned til airport, du vil efterfølgende få en wifi scanner oppe i højre hjørne, WIFI SØGNING i selve appen.

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

airport virker fint på min telefon. Jeg har aldrig haft en airport

Jeg får slet ikke lov til, at gøre noget som helst. Den søger og søger, men kommer ikke videre. Men nevermind, det er løst.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2021 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Nå, men fandt ud af, at det kunne findes inde i netgear opsættelsen. Så er der lige noget andet. Der står signalstyrke, som ligger fra 76 og op til 91. Er de 91 det bedste af disse muligheder?

Tak for alle jeres forslag.
Hos mig er det stærkeste signal fra min netgear router -48dBm. når jeg sidder i sofa’en og her er der ca.6-7m til routeren og køre på 5Ghz. Kanal 36
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2021 kl. 21:36
 Med et signal på - 48 dBm, så ligger du godt, det bedste er mellem - 40 til - 60 dBm, det er dog så lige i udkanten med - 60 dBm. Kanal 36 er Default Kanal, så der kan være mange på den, da de fleste næppe ser efter hvilken de bruger, jeg vil foreslå at vælge en anden.


Redigeret af Radiomanden - 04-August-2021 kl. 21:37
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2021 kl. 07:43
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Med et signal på - 48 dBm, så ligger du godt, det bedste er mellem - 40 til - 60 dBm, det er dog så lige i udkanten med - 60 dBm. Kanal 36 er Default Kanal, så der kan være mange på den, da de fleste næppe ser efter hvilken de bruger, jeg vil foreslå at vælge en anden.
Der ikke andre i nærheden der bruger kanal 36 så det er faktisk helt bevist, kanal 36 er ikke default i min router, den står til automatisk som default.. Og så har vi i området aftalt hvilke kanaler vi benytter hver i sær, så vi alle har de bedste forhold i forhold til kanal valg.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2021 kl. 21:51
Kan man få en app der kan vise aktiviteten på ens hjemmenetværk? Altså så man kan få en fornemmelse af hvad f.eks. Apple TV'et trækker ned fra nettet, uden at skulle aktivere udviklings-overlayet?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2021 kl. 19:52
Glasswire er både enhedsfirewall og network monitor, men du kan jo stort set altid se hvor meget de enkelte enheder henter ned (med mindre du vil være specifik  med fil/IP)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2021 kl. 19:55
Altså, det kan man jo ikke umiddelbart se med et Apple TV, og slet ikke lige nu, hvor jeg kører med beta software.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2021 kl. 19:56
Glasswire er kun til Windåse og Android
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu