recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Primare A30.2, hvilken preamp?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Primare A30.2, hvilken preamp?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Primare A30.2, hvilken preamp?
    Sendt: 05-August-2021 kl. 17:59

Jeg er på jagt efter en passiv preamp (fortrækkes) eller aktiv preamp som vil fungere med min primare a30.2

Jeg troede faktisk jeg havde fundet den, og købt en Nobsound Mini Fully-balanced/Single-ended Passive Preamp, men oplevede det, der her beskrives:


Channel imbalances tend to be concentrated at lower volume levels. There are two simple options at address this. First, use the digital volume control in the source, if it has one. Second, add an inline attenuator to force the volume control into a higher and more accurate range.


Jeg søgte derfor efter inline attenuator og finder så dette:


No not a great idea unless you know your I/O impedances are still good, as they will change depending (where you put them) the input or output impedance matching, always for the worse, than what you had without them when using your passive preamp..


The best resistance value for a passive preamp is series/shunt 10kohm.

This value is high enough input impedance to suit 99% of sources (except high impedance >2kohm tube output sources) 

And low enough to suit most poweramps inputs that are 33k or higher.


Min primare a30.2 har en Input impedance på 11kΩ, og som jeg forstår det, så er det ikke et godt match til min forstærker?


Jeg søger videre og finder dette:

To determin "if" you need passive preamp (no gain) or an active preamp (with gain). There was a test that was a very good indicator, and that was the "Revels’ Bolero Test". This cd starts off extremely quite for quite a while and builds slowly.


You do a direct connection between source and poweramp (no preamp) making sure if it has it the source’s volume is up full. 

Switch everything on and press play to start "Revel’s Bolero" just for safety have your finger ready on the source’s stop button if it gets too loud as it get’s into it.


If it get too loud or is way over your normal listening level, then a 10kohm passive preamp will do you fine, like the $49 Schiit Sys. If your poweramp has 33kohm or higher input impedance.

https://www.schiit.com/products/sys


If the sound is not loud enough even over 10mins into "Revels Bolero" then you need a preamp with gain, a Schiit Saga or Freya are great buys also, these can also be passive as well as active


Jeg har helt sikkert brug for en preamp mellem min kilde og min forstærker … Jeg ved bare ikke hvilken :/ Jeg har helt sikkert brug for at kunne kontrollere min volume. 


Hvad vil i anbefale til under 3000kr?

Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2021 kl. 20:59
Gå efter goldpoint, der er lidt dyrer men skulle være rigtig gode https://www.goldpt.com/

Måske en Yamaha WXC-50

Du skriver ikke hvad du skal have tilsluttet 

High end mærke, kan se der ikke umiddelbart er en fysisk volumeknap, ved ikke om det er turn off 



Redigeret af gasolin - 09-August-2021 kl. 21:26
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2021 kl. 18:57
En skam goldpoint ikke kan købes i eu, men dit link er gemt under de gode 👍🏻

Jeg har bestem at gå en helt anden vej. Min DAC stod for udskiftning, så jeg har besluttet at bide i det søde æble og købt en RME ADI-2 DAC FS
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2021 kl. 19:28
Det var da dyrt hvis du kun vil ofre 3000kr 

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2021 kl. 21:19
Lidt ;) Men nu er det jo også en DAC. Og en ret fed en, hvis jeg selv skal sige det. Er ret imponeret over den måde jeg har mulighed for at definere loudness. Og så er der til gengæld rigtig mange features jeg aldrig kommer til at bruge, og som jeg så har betalt alt for meget for 🥶🙃
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu