recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny JVC projektor på vej
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny JVC projektor på vej

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2021 kl. 22:42
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2021 kl. 06:34
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2021 kl. 09:54
Ja til ca. 75 kkr. synes jeg NZ7 er indenfor rækkevidde så glæder mig til første tests for at se hvor godt den performer.

Vil være en god undskyldning for en generel opgradering af hjemmebioen inklusiv at finde lærred der får det meste ud af projektoren.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2021 kl. 10:51
N5 var inden for rækkevidde rent økonomisk
Havde bestilt en men fik kolde fødder pga. den reelle risiko for at få en, der på et eller andet tidspunkt ville vise lodrette striber (kan ikke repareres, kræver udskiftning af projektor)
NZ7 er uden for min rækkevidde, den skal jo også kalibreres
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2021 kl. 11:38
Med en entry pris på 75k, så er jeg bange for at dette bliver JVC's endeligt på hjemmebio markedet. Der må være et meget begrænset marked i dette prisniveau. Jeg håbet selvfølgeligt at jeg tager fejl, men 75k er et godt stykke over min smertegrænse.
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2021 kl. 11:55
Det 8K eShift altså ikke 8k pixels på lærredet men noget der ligner ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2021 kl. 16:19
Jeg har lagt billet ind på en NZ9 i dag. 

Håber på levering oktober.

Deltog i webinar i aftes og fik svar på mine primære spørgsmål.

Fedt med jvc laser og konkurrence overfor Sony :-)
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2021 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af submaniac submaniac skrev:

Jeg har lagt billet ind på en NZ9 i dag. 

Håber på levering oktober.

Deltog i webinar i aftes og fik svar på mine primære spørgsmål.

Fedt med jvc laser og konkurrence overfor Sony :-)

Uh det lyder fedt! Hvor er den bestilt?

Hvilke overvejelser har du gjort dig omkring lærred og om dit nuværende passer til projektoren?

Er lidt i den situation at jeg skal finde ud af hvor godt sådan en ka'l (NZ7) passer til mit nuværende lærred og kunne bruge lidt check punkter.
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2021 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Oprindeligt skrevet af submaniac submaniac skrev:

Jeg har lagt billet ind på en NZ9 i dag. 

Håber på levering oktober.

Deltog i webinar i aftes og fik svar på mine primære spørgsmål.

Fedt med jvc laser og konkurrence overfor Sony :-)

Uh det lyder fedt! Hvor er den bestilt?

Hvilke overvejelser har du gjort dig omkring lærred og om dit nuværende passer til projektoren?

Er lidt i den situation at jeg skal finde ud af hvor godt sådan en ka'l (NZ7) passer til mit nuværende lærred og kunne bruge lidt check punkter.

Jeg har en N9, så med samme linse så passer den allerede i mit setup så ikke så mange overvejelser for så vidt.

Jeg er glad for min N9, så det er egentlig blot en upgrade af den jeg er ude efter.

Oprindeligt var jeg ude efter en efterfølger til Z1, men den kom ikke sidste år, hvorfor jeg købte en N9.

Måske kommer der en Z2 næste år, men er meget uvist, så kan ikke rigtig vente på det.




Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2021 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg er meget spændt på at se hvad de kommer med. 

JVC er generelt 'svage' på hjemmebiograf-markedet for dem som har større end gennemsnitlige rum og lærreder. Der ser man næsten eksklusivt Sony 5000'eren og Barco's residential projektorer. 



Jeg vil nødig over 110-120" lærred på nuværende N7-NX9, nu får vi at se hvordan lys og kontrast hænger sammen, det er ikke før vi får nogle kalibrerede tal på lys og kontrast vi ved om de har potientiale til et større lærred. Lad os håbe de denne gang har været mere konservative med specs.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2021 kl. 14:18
Jeg så iøvrigt at der tilsyneladende også kommer en JVC DLA-NP5 som også Grobi.tv har på deres hjemmeside https://www.grobi.tv/videotv/beamerprojektor/jvc/2074/jvc-dla-np5-projektor

Men det er noget sparsomt med information. 

Jeg er næsten sikker på jeg også så den på Projectorcentrals hjemmeside hvor jeg bed mærke i et lidt højere lysoutput. Men nu kan jeg ikke finde den igen.

Nogen der har mere info?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu