recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG G1 vs Sony A90J
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG G1 vs Sony A90J

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
heimer73 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Juli-2021
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heimer73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG G1 vs Sony A90J
    Sendt: 08-August-2021 kl. 15:14
Nogen som har haft fornøjelsen af at kunne sammenligne de to i aktion? Hvilken fremstår mest "bright"(dog i ikke i vivid mode eller hvad det nu hedder).

Er det tæt løb eller hvordan var jeres oplevelse? Læste jo at LG G1 nu kommer med 5 års panel garanti(som efter sigende også skulle dække burn in).

Erfaringer modtages med kyskånd :)

Takker
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2021 kl. 15:55
Bright? Du mener vel lysintensitet eller hvad? Hvis du bare skal vælge mest lysoutput = nits, så skal du ikke vælge Oled. Skal du derimod ha et lysstærkt kontrastfyldt panel, som kan vise det bedste billede, så skal du ha Oled.

Redigeret af Munch - 08-August-2021 kl. 15:55
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2021 kl. 17:01
Det er et svært valg. Ærligt - jeg har ikke set de to TV side om side, men jeg har se dem hver for sig.

Selv ville jeg nok vælge et Sony TV, og det har noget at gøre med min kvalitets følelse, og desuden minder Sony´s billede mig nok mest om mit eget Panasonic 65JZ2000. Men alt andet lige, du kan ikke bruge mit udsagn til ret meget, for TV i denne sammenhæng, så skal de to TV ses "Side by side", og begge kalibrerede, og visende det samme billede.

Pøj pøj med valget. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2021 kl. 06:06
Vi har en test af LG G1 på vej på Flatpanels. Så kan du sammenligne lysstyrken på de to TV for fuldskærm, peak lysstyrke og niveauer derimellem Smile
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2021 kl. 08:12
Der er også lavet en fin sammenligning hos rtings


Har selv et en G1 EVO 77" jeg overvejet at købe Sony eller Panasonic, men A90J og Panasonic findes ikke som 77" og gallery designet som G1 besidder ser godt ud på væggen med sine ca. 2.5cm fra glas til væg.

En ting i testen falder fald mig for øjet er, at der billede retention på A90J og ikke på G1, enig i at det sikkert er i småtingsafdelingen.




Redigeret af Potter - 09-August-2021 kl. 08:20
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
heimer73 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Juli-2021
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heimer73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2021 kl. 13:23
1000 tak :) den holder jeg øje med
Til top
heimer73 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Juli-2021
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heimer73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2021 kl. 13:24
Tak :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu