recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast DR P-et eller DR P-én  Google assistent
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast DR P-et eller DR P-én Google assistent

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chromecast DR P-et eller DR P-én Google assistent
    Sendt: 11-August-2021 kl. 11:33
Hej!

Tidligere har jeg til Google assistent sige:

"Hey Google - Spil DR P1" og så afspillede den P1 via TuneIn

Nu får jeg beskeden:

"Jeg har ledt efter DR P-én men enten er indholdet ikke tilgængeligt eller også kan det ikke afspilles lige nu"

Den kan altså ikke håndtere én / et problematikken mere. P2, P3 og P8 Jazz fungerer fint.

Har I samme problem?

Venlig hilsen
Claus
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2021 kl. 12:49
Min forstår godt "afspil d-r-p-en" - Den skriver pænt "Spil DR P1" og svarer "ok, afspiller d-r-p-én på tune-in" - så her er problemet ikke....
miri
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2021 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Min forstår godt "afspil d-r-p-en" - Den skriver pænt "Spil DR P1" og svarer "ok, afspiller d-r-p-én på tune-in" - så her er problemet ikke....
Tak Miri! Og du har prøvet for nylig? Det er opstået her de seneste dage...

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2021 kl. 14:42
Prøvet på 3 enheder i dag. Fra Pixel, Google Hub og Lenovo Smart Display (Lenovos Nest Hub) - virker på alle (fordelt på 2 Google konti)....
miri
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2021 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Prøvet på 3 enheder i dag. Fra Pixel, Google Hub og Lenovo Smart Display (Lenovos Nest Hub) - virker på alle (fordelt på 2 Google konti)....
Hmm – det er virkelig underligt...
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2021 kl. 22:08
Virker også fint her.
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2021 kl. 05:04
Jeg prøvede at skifte sprog til engelsk i Google Assistant.

Derefter sagde jeg: "Play DR P1" - det virker.

Dette virker også: "Spil DR P1 på TuneIn"

Men "Spil DR P1" virker stadig ikke.



Redigeret af ClausBP - 13-August-2021 kl. 07:10
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2021 kl. 08:52
Lav en routine som work-around (det tilføjer "på tunein"). Så skal du ikke tænke mere over det :)

Redigeret af danji - 12-August-2021 kl. 08:53
Mvh dan.
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2021 kl. 06:14
Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Lav en routine som work-around (det tilføjer "på tunein"). Så skal du ikke tænke mere over det :)
Tak Dan! 
Smart workaround - det virker fint!
Og så lærte jeg lige routine-funktionen at kende :-)

Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2021 kl. 23:05
Hvordan gøres det?
Jeg har aldrig brugt rutiner, så jeg ville være taknemmelig for en trin for trin vejledning i det med tunein

Derefter kan jeg sikkert godt gennemskue det og måske lave andre rutiner.
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2021 kl. 06:53
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Hvordan gøres det?
Jeg har aldrig brugt rutiner, så jeg ville være taknemmelig for en trin for trin vejledning i det med tunein

Derefter kan jeg sikkert godt gennemskue det og måske lave andre rutiner.
Hej Erik!

Jeg bruger en iPhone

1.
Du går ind i din Google Home App:

2.
Vælg Rutiner

3.
Tryk på + tegnet for at lave en ny rutine

4.
Tryk på "Tilføj aktiveringsfunktion" og vælg "Stemmekommando" - det er den kommando, du gerne vil sige - i mit tilfælde: "DR P1" og tryk derefter OK og Udfør

5.
Nu skal du vælge, hvad rutinen skal gøre: 
Tryk på "Tilføj handling" vælg i mit tilfælde "Afspil og styr medier" vælg "Radio" 
Skriv "DR P1 fra TuneIn"
Tryk OK Gem Udfør Gem


6.
Test rutinen ved at sige: "Hey Google - DR P1"

God fornøjelse

P.S.
Se også denne video om emnet:





Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2021 kl. 18:00
Tak for det Claus.

Det prøver jeg i aften.

Har godt nok android telefon, men der er nok ikke den store forskel i Home appen til ios og android.

Det ser jo simpelt ud, så måske man skulle sætte sig lidt ind i rutiner for at bruge det på andre områder.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu