recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slideshow / video redigeringsprogram.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slideshow / video redigeringsprogram.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Slideshow / video redigeringsprogram.
    Sendt: 12-August-2021 kl. 10:12
Hej.
Til at begynde med for længe siden, brugte jeg TMPGEnc Authoring Works 4. Som ser ud til at virke stadigvæk (har lige testet), men det er lang tid siden jeg har brugt det.

Derefter købte jeg Proshow Gold, som er et rigtigt godt program, som jeg har været meget tilfreds med. Nemt at bruge osv. Men i går, bedst som jeg var ved at lave en video - og snart var klar til at lave den til en video fil, holdt programmet op med at virke. Efter lidt research fandt jeg ud af at det kunne være fordi Photodex stoppede 31. januar 2020. Og at de anbefalede Photopia i stedet for. Så det købte jeg mig adgang til. Bl.a. fordi det kan importere arbejdsfiler fra Proshow Gold og fordi hvis man er vant til Proshow Gold, skulle det være nemt at arbejde med Photopia. Og Photopia ligner da også Proshow lidt og er nemt at komme ind i og arbejde i. Så fint nok. Det er selvfølgeligt altid lidt irriterende når man skal skifte til noget nyt, men når først jeg er kommet ind i det, går det nok fint.

Nogen der har erfaringer med Photopia? Jeg er som udgangspunkt ikke ude efter forslag til andre programmer, da jeg bare vil bruge Photopia fra nu af.

Det eneste jeg opdagede var at Photopia ikke er god til at rendere AVI videofiler - billedkvaliteten bliver markant dårligere end i Proshow. Så jeg brugte Mpeg-4 i stedet for. Men den slags tager jo også lidt tid at finde ud af.

Se evt. min nyeste video fra igår her: Introduktion til Corewood.


Redigeret af Thorvald - 12-August-2021 kl. 11:19
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér shaman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2021 kl. 11:07
Hej Thorvald - du mangler et kolon efter "https" i dit link
/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2021 kl. 11:20
Måske, eller også var der dobbelt https, pga. den måde recordere sætter links ind på. (Den falder jeg altid for). Men nu virker det i hvert fald.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu