recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 120" tab tension lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

120" tab tension lærred

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 120" tab tension lærred
    Sendt: 13-August-2021 kl. 13:41
Hej

Jeg skal have et nyt elektrisk lærred i 120" (samme størrelse som jeg har nu). Det gamle har buler jeg er rimeligt træt af. Jeg kan ikke have fast ramme og tænker derfor at eneste løsning er Tab-tension. Jeg har kigget på Elite Screens, modellerne Saker Tab TensionSKT120XHW-E10 med gain 1,1 og Saker Acustipro SKT120-UH-E20-AUHD med Gain 1.0.
Prisen på den første er cirka 5.500 og den anden er cirka 8.000. Jeg har ikke brug for at lærredet er acustisk da der ikke er højtalere bag ved lærredet, men er blevet anbefalet at gain skal være 1.0 (ved ikke helt hvorfor da jeg ikke har forstand på gain). Er der nogle der kan forklare mig om jeg bør vælge det ene eller det andet lærred ? Min projektor er en Epson TW7400. 
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2021 kl. 10:57
Jeg købte på et tidspunkt Saker Tab TensionSKT120XHW-E10 med gain 1,1 gennem AV Connection, det var så bulet at jeg fik det ombyttet, men det var ligeså dårligt, så det endte med at handelen blev ophævet. Du kan simpelthen købe et tabtension for billigt det var i det mindste min oplevelse. Materialet er glasfiber dug så måske ikke så overraskende at det er et materiale der er svært at trække i for tabtension trådene.

Jeg har efterfølgende købt et Euroscreen Linea 117" tab-tension lærred som er helt plan, men som jeg efterfølgende har skiftet ud til et ALR tabtension lærred fra Elite Screens, så hvis du er intersseret i mit Euroscreen 117" så send mig en PM

Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2021 kl. 09:49
Hej Jespermart

Jeg har sendt dig en PM har du set den ?
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
danishdrummer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2009
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danishdrummer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2021 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Jeg købte på et tidspunkt Saker Tab TensionSKT120XHW-E10 med gain 1,1 gennem AV Connection, det var så bulet at jeg fik det ombyttet, men det var ligeså dårligt, så det endte med at handelen blev ophævet. Du kan simpelthen købe et tabtension for billigt det var i det mindste min oplevelse. Materialet er glasfiber dug så måske ikke så overraskende at det er et materiale der er svært at trække i for tabtension trådene.

Seriøst? Jeg står også over for at købe nyt lærred og havde kigget på budgetmodellerne fra Elite Screens. Gik ud fra, at de havde styr på det, da de er en af de største på verdensplan. Men glasfiber giver skisme da ingen mening med tab tension. Der kommer jo netop bølger i glasfiber, når man trækker i det...

Har kigget lidt på tyske HiViLux, der lover tab tension-duge af 100% PVC. Nogen, der har erfaringer med dem?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu