recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Død ubuquiti controller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Død ubuquiti controller

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Død ubuquiti controller
    Sendt: 13-August-2021 kl. 18:56
Hej

Jeg har haft en cloud key kørende på min NAS med Docker.
Det har kørt ganske fint, måske lidt langsomt.

Jeg valgte så at opgradere DSM til 7.0, hvilke har dræbt min ubiquiti controller.

Så tænker at købe en clous key, det skal være simpelt og bare virke.

Er der nogen grund til at købe en clous key 2 fremfor den gamle version 1. Den er jo ca 1000kr billigere.

Hvis man køber en ny, skal man så definere hele sit netværk igen ?
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2021 kl. 08:12
Cloud key 2 er hurtigere og er bedre til at lukke pænt ned fordi den har en lille "batteri backup". 

Medmindre du har en backup af config fra den gamle docker, så skal du definere hele netværket igen (og selv med en backup ville jeg lige gå konfigurationen igennem, fordi det er ikke altid den får det hele med). 


Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2021 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Cloud key 2 er hurtigere og er bedre til at lukke pænt ned fordi den har en lille "batteri backup". 

Medmindre du har en backup af config fra den gamle docker, så skal du definere hele netværket igen (og selv med en backup ville jeg lige gå konfigurationen igennem, fordi det er ikke altid den får det hele med). 


jeg fik købt en brugt cloud key for 300kr, så må se om jeg kan få den tilsluttet.

Den skal ved bare forbindes på usg’en. 
Og så køre en restore fra min controller fra dockeren..
Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-September-2005
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ildocteur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2021 kl. 08:20

Update!   Ser lige at du gik med den gamle controller.  Held og lykke.

Du kunne også overveje at kører din controller på en Raspberry Pi 4, 2 GB modellen burde vore mere end nok til et hjemmenetværk. Umiddelbart ville jeg tro den vil være mere langtidsholdbar end den gamle CloudKey.  Jeg er ikke sikker på at Ubiquiti bliver ved med at supporterer den i evigeheder.

Eller måske kigge på installere den i en cloud VM. En af de gratis man kan få hos Oracle Cloud burde være nok.  Vær dog opmærksom på at dette kræver en del opmærksomhed på at "hardne" setuppet.  Jeg mener at Chris fra Crosstalk Solutions har en youtube video hvor han installerer controlleren på Digital Ocean den kan du fint bruge som udgangspunkt.
 

Redigeret af ildocteur - 16-August-2021 kl. 08:25
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu